Wielkanoc to dla Francuzów wyroby z czekolady

Wielkanoc to dla Francuzów wyroby z czekolady. Mimo kryzysu jej sprzedaż jej stabilna: 15 180 ton w 2015 r. po 14 960 rok wcześniej — pisze „La Tribune"

Aktualizacja: 27.03.2016 22:40 Publikacja: 27.03.2016 20:08

Wielkanoc to dla Francuzów wyroby z czekolady

Foto: Bloomberg

6,7 kilogramów czarnej, białej czy mlecznej rocznie na statystycznego Francuza daje im siódme miejsce w Europie, daleko za liderami, Niemcami, którzy zjadają po 12,22 kg. Średnio wydają na te słodycze 110 euro rocznie.

- Symbolem Wielkanocy jest jajko — symbol odnowy, życia, nadejścia wiosny, jest więc powszechnym prezentem na te święta — wyjaśnia sekretarz generalny organizacji producentów czekolady, Florence Pradier.

W 2015 r. sprzedano we Francji 396 500 ton wyrobów z czekolady, na okres wielkanocny przypadło 15 ą180 ton. To 5 proc. rynku, więc 81 firm produkujących je przygotowuje specjalną ofertę.

Przed świętami Bożego Narodzenia sprzedaje się dwukrotnie więcej, bo sezon trwa kilka tygodni, nawet do pierwszych dni nowego roku.

— Wielkanoc to praktycznie jeden weekend, sklepy znacznie później wystawiają świąteczne stoiska. Większość zakupów następuje w ostatnim tygodniu dotyczy to zarówno drobnych cukierników jak duże sklepy — wyjaśniła Pradier.

Przed Bożym Narodzeniem klienci szukają cukierków czekoladowych i podobnych produktów, na Wielkanoc największą popularnością cieszą się odlewy czekoladowe — jajka, ryby, zajączki, dzwony, a w tym roku pojawiły się nawet dinozaury.

6,7 kilogramów czarnej, białej czy mlecznej rocznie na statystycznego Francuza daje im siódme miejsce w Europie, daleko za liderami, Niemcami, którzy zjadają po 12,22 kg. Średnio wydają na te słodycze 110 euro rocznie.

- Symbolem Wielkanocy jest jajko — symbol odnowy, życia, nadejścia wiosny, jest więc powszechnym prezentem na te święta — wyjaśnia sekretarz generalny organizacji producentów czekolady, Florence Pradier.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”