Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Przemysł spożywczy

Polacy wydajš coraz więcej na napoje pobudzajšce

123RF
Polacy wydajš coraz więcej na napoje pobudzajšce. I wodę w butelkach.

Zmieniajš się przyzwyczajenia polskich konsumentów. Korzystajš na tym m.in. producenci tzw. energetyków. – Prognozy dla napojów energetycznych na 2016 r. sš bardzo optymistyczne. Przekroczenie poziomu 1 mld zł sprzedaży jest bardzo prawdopodobne – mówi „Rzeczpospolitej" Wiesław Włodarski, właœciciel firmy FoodCare, m.in. producenta Blacka, najczęœciej kupowanego energetyku w Polsce.

Już w 2015 r. padł rekord w tym segmencie rynku napojowego. Wydatki na energetyki sięgnęły 950 mln zł i były o blisko jednš dziesištš wyższe niż rok wczeœniej – podaje FoodCare za firmš badawczš Nielsen. Jeszcze 10 lat temu wydawaliœmy na nie niemal cztery razy mniej.

Markowe zyskujš

– Sprzedaż napojów energetycznych roœnie szybciej wartoœciowo niż iloœciowo, czyli liczšc w litrach. Wpływ na takš sytuacje ma m.in. spadek udziałów marek własnych – wyjaœnia Dorota Liszka, rzeczniczka Maspeksu produkujšcego m.in. markę Tiger. – To oznacza, że konsumenci wybierajš ...

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL