Szwajcarska czekolada podbija świat

Lindt będzie otwierał co roku od 20 do 30 nowych sklepów w różnych częściach świata – poinformowała firma.

Publikacja: 08.03.2016 14:56

Szwajcarska czekolada podbija świat

Foto: Bloomberg

W takim tempie szwajcarski producent czekolady planuje za kilka lat prześcignąć swojego największego rywala ze Stanów Zjednoczonych, firmę Godiva, która sprzedaje swoje wyroby już w ponad 450 własnych lokalach. Choć Lindt posiada obecnie ok. 300 sklepów, liczba ta ma wzrosnąć znacząco do 2020 r. W zeszłym roku przedsiębiorstwo otworzyło aż 50 nowych lokali, w tym 16 w Brazylii.

Zgodnie z zapowiedzią firmy z siedzibą w Zurychu, ekspansja sieci sklepów ułatwi jej komunikację z klientami w różnych częściach świata i dostarczenie im wysokiej jakości produktów, których nie kupią nigdzie indziej. Pierwszy nowy sklep w 2016 r. zostanie otwarty w Moskwie. Następne pojawią się również w Brazylii, we Francji i w Wielkiej Brytanii.

Lindt & Sprüngli AG opublikował we wtorek wyniki za ubiegły rok i podniósł dywidendę aż o 10 proc. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 9,4 proc. do 518,8 mln franków (ok. 522 mln dol.), trochę poniżej oczekiwań analityków w wysokości 519,6 mln franków. Sprzedaż detaliczna urosła o ponad 20 proc., przewyższając tempo wzrostu całkowitej sprzedaży firmy.

- Jeśli utrzymamy to tempo, już wkrótce uda nam się prześcignąć Godivę – ogłosił dyrektor generalny Lindt & Sprüngli AG, Ernst Tanner. – Lindt chce być obecny na całym świecie, z kolei Godiva ma silną pozycję tylko na niektórych rynkach, takich jak Ameryka Północna i Japonia.

Tanner dodaje jednak, że wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w pierwszej połowie bieżącego roku będzie trochę niższa od wyznaczonego długoterminowego celu w wysokości od 6 do 8 proc. W drugiej połowie roku oczekuje natomiast silniejszego wzrostu sprzedaży, którego impulsem będzie otwarcie nowych sklepów i większa liczba produktów w ofercie. Firma nie planuje istotnych podwyżek cen w tym roku.

Lindt jest obecnie trzecim największym producentem czekolady w Stanach Zjednoczonych, odkąd w 2014 r. wykupił markę Russell Stover za 1,5 mld franków.

W takim tempie szwajcarski producent czekolady planuje za kilka lat prześcignąć swojego największego rywala ze Stanów Zjednoczonych, firmę Godiva, która sprzedaje swoje wyroby już w ponad 450 własnych lokalach. Choć Lindt posiada obecnie ok. 300 sklepów, liczba ta ma wzrosnąć znacząco do 2020 r. W zeszłym roku przedsiębiorstwo otworzyło aż 50 nowych lokali, w tym 16 w Brazylii.

Zgodnie z zapowiedzią firmy z siedzibą w Zurychu, ekspansja sieci sklepów ułatwi jej komunikację z klientami w różnych częściach świata i dostarczenie im wysokiej jakości produktów, których nie kupią nigdzie indziej. Pierwszy nowy sklep w 2016 r. zostanie otwarty w Moskwie. Następne pojawią się również w Brazylii, we Francji i w Wielkiej Brytanii.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”