Przeprowadzone niedawno, na zlecenie programu CBC Marketplace, badania zawartości mięsa w porcjach kurczaka będących składnikami kanapek w popularnych sieciach fastfood alarmująco niską zawartość kurczaka w kurczaku w kanapkach sieci Subway w Kanadzie.
Subway z oczywistych względów nie jest zadowolony z tych wyników i natychmiast zlecił własne testy w dwóch niezależnych laboratoriach Maxxam Analytics w Kanadzie i Elisa Technologies Inc. na Florydzie, do których wysłano próbki z tych samych miejsc, z których pobrano je do testów CBC Marketplace.
Wyniki z obu laboratoriów wykazały zawartość białka sojowego poniżej 1 proc. we wszystkich próbkach. Wyniki te równają się zawartości śladowych ilości białka sojowego, które dodawane jest do przypraw i marynat, tak aby produkt końcowy posiadał odpowiednią wilgotność i smak. Nie dziwi więc, że opinia Subway o teście przeprowadzonym dla CBC nie jest pozytywna.
Zdumiewająco źle przeprowadzony test autorstwa Marketplace bardzo szkodzi i dezinformuje naszych klientów. Bezpieczeństwo i jakość naszego jedzenia oraz uczciwość są żelaznymi zasadami naszej firmy. Z tego właśnie powodu poświęciliśmy szczególną uwagę testom naszego kurczaka, którego przebadaliśmy dwukrotnie. Nasi klienci mogą zaufać naszym produktom. Zarzuty, że nasz kurczak zawiera tylko 50% kurczaka są w 100% nieprawdziwe, oświadczyła prezes Subway Suzanne Greco.
Subway poinformował też, że natychmiast po emisji programu w CBC skontaktował się z twórcami i laboratorium w celu uzyskania informacji na temat metodologii i procesu testowania próbek. Według firmy CBC i laboratorium pracujące dla CBC Marketplace zaoferowały tylko wymianę wyników odmawiając podzielenia się metodologią.