Warszawa, wielki biznes i innowacje w EIT Food

Rusza wart przeszło 6 mld zł europejski program EIT Food. W nim – najlepsze uczelnie i wielki biznes.

Publikacja: 14.02.2018 20:00

Warszawa, wielki biznes i innowacje w EIT Food

Foto: Adobe Stock

Startują pierwsze projekty ciekawego przedsięwzięcia Unii Europejskiej i biznesu. Ambitny jest budżet, bo UE daje na ten cel 400 mln euro, a firmy dołożą 1,2 mld euro. – EIT Food czeka jeszcze tylko na podpis umowy grantowej, ale finansowanie działalności w 2018 r. jest już zatwierdzone – potwierdza prof. Krzysztof Klincewicz, dyrektor warszawskiego oddziału, jednego z pięciu w Europie centrów kolokacji.

W ten projekt jest zaangażowanych 50 partnerów z 13 krajów UE, w tym Cambridge czy PepsiCo, polski Maspex czy Uniwersytet Warszawski. Ten ostatni wyjątkowo dobrze sobie radzi i uczestniczy w aż 14 projektach. Celem EIT Food jest unowocześnienie sektora żywności na każdym etapie, od pola przez transport aż do trafienia na talerz konsumentów.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”