Nestle zrywa współpracę z IAAF. To cios dla dzieci

Firma Nestle nie będzie już dłużej sponsorować największej organizacji zrzeszającej związki lekkoatletyczne z całego świata. Nie chce być kojarzona ze skandalem dopingowym.

Publikacja: 11.02.2016 11:47

W zeszłym miesiącu Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych utraciło już jednego ze swoich największych sponsorów – współpracującą z nią od 2008 r. firmę Adidas. Producent obuwia i odzieży sportowej zakończył partnerstwo z organizacją cztery lata przed końcem umowy. Straty IAAF związane z tą decyzją szacowane są na 33 mln dol.

To nie koniec nieszczęść, jakie spotkały organizację po dopuszczeniu się szeregu machinacji. Teraz opuszcza ją kolejny gigant.

– Natychmiastowo podjęliśmy decyzję o zakończeniu współpracy z programem IAAF Kids Athletics – oznajmiła firma Nestle. Szwajcarski grupa z branży spożywczej obawia się, że głośny skandal wokół atletów i działaczy IAAF o podłożu korupcyjno-dopingowym może negatywnie odbić się na jej reputacji.

Nestle od 2012 r. sponsorowało program rozwoju młodych lekkoatletów, organizowany przez IAAF. Przewodniczący organizacji, Sebastian Coe, nie ukrywa złości na wiadomość o decyzji firmy.

– Nie możemy tego zaakceptować. To dzieci ucierpią na tym najbardziej – uważa.

Coe został powołany na przewodniczącego IAAF w ubiegłym roku tuż po wybuchu skandalu wokół oskarżeń o przekupstwo i doping. Od tego czasu dokłada wszelkich starań, by oczyścić imię organizacji w opinii publicznej i podtrzymać współpracę ze sponsorami. Odejście dwóch największych darczyńców to wielki cios dla stowarzyszenia, ale również dla najmłodszych lekkoatletów.

– Planowaliśmy w 2016 r. dotrzeć z programem IAAF Kids Athletics do kolejnych 15 krajów, przeprowadzić 360 wykładów, przeszkolić 8,640 nauczycieli wychowania fizycznego i włączyć do programu łącznie 3 mln dzieci – podaje organ zarządzający IAAF.

W zeszłym miesiącu Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych utraciło już jednego ze swoich największych sponsorów – współpracującą z nią od 2008 r. firmę Adidas. Producent obuwia i odzieży sportowej zakończył partnerstwo z organizacją cztery lata przed końcem umowy. Straty IAAF związane z tą decyzją szacowane są na 33 mln dol.

To nie koniec nieszczęść, jakie spotkały organizację po dopuszczeniu się szeregu machinacji. Teraz opuszcza ją kolejny gigant.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”