Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Przemysł spożywczy

W Polsce miliony płynš z automatów

Napoje i żywnoœć z urzšdzeń vendingowych zyskujš na popularnoœci
123RF
Napoje i żywnoœć z urzšdzeń vendingowych zyskujš na popularnoœci. Nie brakuje firm chcšcy na tym zarobić.

Od 410 mln do 470 mln zł, według różnych szacunków, wynosi już wartoœć rynku vendingowego w Polsce. Natomiast w najbliższych latach ma szanse zwiększać się o ok. 5 proc. - nie wykluczajš przedstawiciele branży.

Powód? W Polsce jedna maszyna vendingowa przypada na 900 osób. Natomiast œrednia dla Europy Zachodniej wynosi 150 osób na jedno urzšdzenie, a z kolei w Japonii to tylko 25 osób.

- Żyjemy szybciej i oczekujemy również szybszej obsługi oraz dostępnoœci usług i produktów przez całš dobę. Na porzšdku dziennym korzystamy też z maszyn – niemal każdy z nas ma komputer czy smartfon, a to sprawia, że z większš ufnoœciš podchodzimy również do maszyn oferujšcych żywnoœć – mówi „Rzeczpospolitej" Tomasz Gruszczyński, dyrektor odpowiedzialny za biznes vendingowy firmy Costa Coffee Polska, największej sieci kawiarni w naszym kraju.

Potencjał polskiego rynku automatów z napojami chce wykorzystać także Costa Coffee Polska, która właœnie uruchomiła swoje 200. urzšdzenie.

- Do końca następnego roku finansowego będziemy zarzšdzać już sieciš 250 kawomatów Costa Express – zapowiada Tomasz Gruszczyński, Costa Coffee Polska.

W tym roku rozwój na rynku vendingu przyspieszyć zamierza grupa Maspex, czołowy gracz rynku spożywczego w Europie Œrodkowo-Wschodniej, od kilkunastu lat współpracujšcy z czołowymi operatorami vendingowymi w Polsce. W ich automatach sprzedaje np. soki, napoje oraz goršcš czekoladę.

- Przygotowaliœmy dla naszych operatorów szereg rozwišzań i projektów, które w znaczšcy sposób majš rozwinšć nie tylko ich biznes, ale również polski vending - zapowiada Dorota Liszka, rzecznik grupy Maspex.

Właœciciel takich marek jak Tymbark, Kubuœ i La Festa przyznaje, że zamknšł 2015 rok bardzo dobrym wynikiem sprzedaży w vendingu.

- Ubiegły rok był dla vendingu szczególny w zwišzku z wejœciem w życie ustawy sklepikowej. Wprowadziliœmy szereg produktów do automatów, zgodnych z ustawš, tym samym utrzymujšc wysokš dynamikę rozwoju - wyjaœnia rzecznik Maspeksu.

Były to m.in. soki, musy owocowe, woda oraz przekšski zbożowe.

ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL