Od 410 mln do 470 mln zł, według różnych szacunków, wynosi już wartość rynku vendingowego w Polsce. Natomiast w najbliższych latach ma szanse zwiększać się o ok. 5 proc. - nie wykluczają przedstawiciele branży.
Powód? W Polsce jedna maszyna vendingowa przypada na 900 osób. Natomiast średnia dla Europy Zachodniej wynosi 150 osób na jedno urządzenie, a z kolei w Japonii to tylko 25 osób.
- Żyjemy szybciej i oczekujemy również szybszej obsługi oraz dostępności usług i produktów przez całą dobę. Na porządku dziennym korzystamy też z maszyn – niemal każdy z nas ma komputer czy smartfon, a to sprawia, że z większą ufnością podchodzimy również do maszyn oferujących żywność – mówi „Rzeczpospolitej" Tomasz Gruszczyński, dyrektor odpowiedzialny za biznes vendingowy firmy Costa Coffee Polska, największej sieci kawiarni w naszym kraju.
Potencjał polskiego rynku automatów z napojami chce wykorzystać także Costa Coffee Polska, która właśnie uruchomiła swoje 200. urządzenie.
- Do końca następnego roku finansowego będziemy zarządzać już siecią 250 kawomatów Costa Express – zapowiada Tomasz Gruszczyński, Costa Coffee Polska.