Rekordowy rok eksportu koniaku

Eksport koniaku w 2016 osiągnął rekordowy poziom pod względem ilości (179,1 mln butelek) i wartości (2,76 mld euro) — podało francuskie biuro branż związanych z tym trunkiem BNIC.

Publikacja: 15.01.2017 14:14

Drugi kolejny rok, po spadku w 2014 r., wysyłka tergo „wysokoprocentowego napoju alkoholowego pitego przez najbardziej znamienitych przedstawicieli klasy robotniczej"- według żartobliwej definicji koniaku z czasów PRL — zwiększyła się o 6 proc. pod względem wolumenu i o 6,8 proc. wartościowo. 2016 był szóstym kolejnym rokiem, w którym przekroczono pułap 2 mld euro.

„Wolnocłowa strefa NAFTA, z liczbą wysłanych tam 77,3 mln butelek, o 14,2 proc. więcej ilościowo i o 14,3 proc. wartościowo, notuje kolejny wzrost i potwierdza apozycję lidera" — podkreślono w komunikacie z Bordeaux. Te dobre wyniki „uzyskano w dużym stopniu poprzez stałe zwiększanie wysyłki do USA — na pierwszy rynek pod względem wolumenu od 25 lat — do 74,1 mln butelek".

Z myślą o klientach anglosaskich firma Rémy Martin wprowadziła na rynek koniak Louis XIII w 3-litrowej butelce. W londyńskim Harrodsie kosztuje tylko 2 tys. funtów. We wrześniu i październiku była tam w sprzedaży specjalna seria Louis XIII Matuzalem, w 6-litrowej kryształowej numerowanej karafce, z tacką i 8 kryształowymi kieliszkami, całość w eleganckim pudle za 60 tys. funtów (70 tys. euro). Od listopada można kupować tę wersję na całym świecie,

Producent gwarantuje, że ten trunek o mocy minimum 40 proc. jest mieszaniną 1200 okowit, z których najmłodsza ma 40 lat. Prace nad nim (trunek i opakowanie) trwały 2 lata.

Eksport koniaków na Daleki Wschód był stabilny, wysłano 51,1 mln butelek, o 1 proc. więcej ilościowo i o 3 proc. wartościowo. "Normalizacja chińskiego rynku jest ważnym czynnikiem osiągnięcia równowagi w tej strefie" — uznali fachowcy.

W Europie doszło do lekkiego spadku — o 1,2 proc. ilościowo i o 1 proc. wartościowo — do 39,4 mln sprzedanych butelek wobec 39,8 mln w 2015r. W reszcie świata zanotowano poprawę o 5,4 proc. w sztukach i o 5,1 proc. w cenach. Te rynki stanowią ponad 6,3 proc. globalnego eksportu., czyli ponad 11,3 mln butelek.

Drugi kolejny rok, po spadku w 2014 r., wysyłka tergo „wysokoprocentowego napoju alkoholowego pitego przez najbardziej znamienitych przedstawicieli klasy robotniczej"- według żartobliwej definicji koniaku z czasów PRL — zwiększyła się o 6 proc. pod względem wolumenu i o 6,8 proc. wartościowo. 2016 był szóstym kolejnym rokiem, w którym przekroczono pułap 2 mld euro.

„Wolnocłowa strefa NAFTA, z liczbą wysłanych tam 77,3 mln butelek, o 14,2 proc. więcej ilościowo i o 14,3 proc. wartościowo, notuje kolejny wzrost i potwierdza apozycję lidera" — podkreślono w komunikacie z Bordeaux. Te dobre wyniki „uzyskano w dużym stopniu poprzez stałe zwiększanie wysyłki do USA — na pierwszy rynek pod względem wolumenu od 25 lat — do 74,1 mln butelek".

Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”