Rekordowy rok eksportu koniaku

Eksport koniaku w 2016 osiągnął rekordowy poziom pod względem ilości (179,1 mln butelek) i wartości (2,76 mld euro) — podało francuskie biuro branż związanych z tym trunkiem BNIC.

Publikacja: 15.01.2017 14:14

Drugi kolejny rok, po spadku w 2014 r., wysyłka tergo „wysokoprocentowego napoju alkoholowego pitego przez najbardziej znamienitych przedstawicieli klasy robotniczej"- według żartobliwej definicji koniaku z czasów PRL — zwiększyła się o 6 proc. pod względem wolumenu i o 6,8 proc. wartościowo. 2016 był szóstym kolejnym rokiem, w którym przekroczono pułap 2 mld euro.

„Wolnocłowa strefa NAFTA, z liczbą wysłanych tam 77,3 mln butelek, o 14,2 proc. więcej ilościowo i o 14,3 proc. wartościowo, notuje kolejny wzrost i potwierdza apozycję lidera" — podkreślono w komunikacie z Bordeaux. Te dobre wyniki „uzyskano w dużym stopniu poprzez stałe zwiększanie wysyłki do USA — na pierwszy rynek pod względem wolumenu od 25 lat — do 74,1 mln butelek".

Z myślą o klientach anglosaskich firma Rémy Martin wprowadziła na rynek koniak Louis XIII w 3-litrowej butelce. W londyńskim Harrodsie kosztuje tylko 2 tys. funtów. We wrześniu i październiku była tam w sprzedaży specjalna seria Louis XIII Matuzalem, w 6-litrowej kryształowej numerowanej karafce, z tacką i 8 kryształowymi kieliszkami, całość w eleganckim pudle za 60 tys. funtów (70 tys. euro). Od listopada można kupować tę wersję na całym świecie,

Producent gwarantuje, że ten trunek o mocy minimum 40 proc. jest mieszaniną 1200 okowit, z których najmłodsza ma 40 lat. Prace nad nim (trunek i opakowanie) trwały 2 lata.

Eksport koniaków na Daleki Wschód był stabilny, wysłano 51,1 mln butelek, o 1 proc. więcej ilościowo i o 3 proc. wartościowo. "Normalizacja chińskiego rynku jest ważnym czynnikiem osiągnięcia równowagi w tej strefie" — uznali fachowcy.

W Europie doszło do lekkiego spadku — o 1,2 proc. ilościowo i o 1 proc. wartościowo — do 39,4 mln sprzedanych butelek wobec 39,8 mln w 2015r. W reszcie świata zanotowano poprawę o 5,4 proc. w sztukach i o 5,1 proc. w cenach. Te rynki stanowią ponad 6,3 proc. globalnego eksportu., czyli ponad 11,3 mln butelek.

Drugi kolejny rok, po spadku w 2014 r., wysyłka tergo „wysokoprocentowego napoju alkoholowego pitego przez najbardziej znamienitych przedstawicieli klasy robotniczej"- według żartobliwej definicji koniaku z czasów PRL — zwiększyła się o 6 proc. pod względem wolumenu i o 6,8 proc. wartościowo. 2016 był szóstym kolejnym rokiem, w którym przekroczono pułap 2 mld euro.

„Wolnocłowa strefa NAFTA, z liczbą wysłanych tam 77,3 mln butelek, o 14,2 proc. więcej ilościowo i o 14,3 proc. wartościowo, notuje kolejny wzrost i potwierdza apozycję lidera" — podkreślono w komunikacie z Bordeaux. Te dobre wyniki „uzyskano w dużym stopniu poprzez stałe zwiększanie wysyłki do USA — na pierwszy rynek pod względem wolumenu od 25 lat — do 74,1 mln butelek".

Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku