Dla znanego brytyjskiego kucharza i celebryty Jamie’go Olivera, który od lat promuje zdrowe odżywianie dla dzieci i młodzieży, to świetny początek miesiąca – liczne sieci handlowe działające w Zjednoczonym Królestwie dobrowolnie przystąpiły do akcji nie sprzedawania dzieciom i młodzieży napojów energetycznych.
Detaliści zdecydowali, że osobom poniżej 16-go roku życia nie będą sprzedawali napojów zawierających więcej niż 150 mg kofeiny. Zakaz wprowadziły sieci Asda, Waitrose, Tesco, Co-op, Aldi, Lidl, Sainsbury’s i Morrison. 4 marca podobny zakaz wprowadziła również sieć drogerii Boots.
- Pomaganie naszym klientom w utrzymywaniu zdrowego trybu życia zawsze było naszym głównym celem – cytuje BBC wypowiedź rzecznika prasowego sieci Boots, komentującego decyzję o przyłączeniu się do akcji.
Większość sieci wdrażyła zakaz z niemal natychmiastowym skutkiem – dzieci i młodzież już od 1 marca nie kupią napojów energetycznych w sieciach Aldi, Co-op, i Lidl; od 5 marca zakaz wdrożyły Morrisons, Waitrose i Asda oraz Boots. Jedyną „ociągającą się” siecią jest Tesco, w którym zakaz wejdzie w życie 26 marca.