Danone coraz silniej rozpycha się na międzynarodowych rynkach produktów spożywczych przeznaczonych dla dzieci. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się w Azji, gdzie w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększył swój udział dwukrotnie. Wzrost ten był napędzany przede wszystkim sprzedażą w Chinach.

Jak poinformował w piątek koncern, sprzedaż produktów spożywczych Danone dla najmłodszych konsumentów urósł w ubiegłym roku w Chinach o blisko 10 proc. Francuski koncern wyprzedził na tym rynku m. in. szwajcarskiego giganta Nestle oraz brytyjską firmę Reckitt Benckiser.

Sukces swój Danone zawdzięcza rozwojowi e-handlu, a także rosnącemu popytowi na produkty dla niemowląt, na co wpływ miało zniesienie polityki jednego dziecka w Chinach w 2015 roku. Tylko w czwartym kwartale 2017 roku rynek ten urósł w Państwie Środka aż o 30 proc.

W skali globalnej jednak liderem pozostaje Nestle, który w zeszłym roku zajął 20,9 proc. rynku. Danone z kolei zwiększył swoje udziały do 12,3 proc.