Polacy coraz bardziej lubią świeże. Rośnie rynek soków NFC

Raport KPMG pokazuje, że polscy konsumenci coraz chętniej szukają świeżych i pozbawionych sztucznych dodatków soków.

Publikacja: 20.04.2017 17:33

Polacy coraz bardziej lubią świeże. Rośnie rynek soków NFC

Foto: Bloomberg

Moda na zdrowe odżywianie ma coraz szerszy zasięg. Jeszcze parę lat temu soki NFC (not from concentrate, nie z koncentratu) były traktowane jako nowinka i nie cieszyły się specjalnym wzięciem u polskiego konsumenta kierującego się przede wszystkim ceną. Obecnie, rynek soków NFC rośnie bardzo szybko – analitycy KPMG szacują, że wartość sprzedaży tego rodzaju napojów wzrośnie z 26,5 mln euro w 2015 do 39,7 mln w roku 2020. Z kolei wolumen sprzedaży może w tym samym okresie wzrosnąć o ponad połowę. Nic więc dziwnego, że rosnącym popytem na soki NFC interesują się też sieci handlowe.

- Wśród naszych klientów rośnie zainteresowanie zdrowym stylem życia i zbilansowanym odżywianiem, opartym na świeżych produktach. Dlatego też rozbudowujemy ten segment naszego asortymentu. Widzimy również, że soki bezpośrednio tłoczone „ Świeży pomysł na każdy dzień” cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Są one produkowane we współpracy ze sprawdzonymi, polskimi dostawcami. W ciągu ostatnich miesięcy, w odpowiedzi na oczekiwania naszych klientów, wprowadziliśmy aż 6 nowych smaków i planowane są kolejne.” – mówi AleksandraRobaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Sieć Lidl rozwija swoją markę własną „Świeży pomysł na każdy dzień”, która powstaje we współpracy z polskimi dostawcami, w tym znaną marką Sad Sandomierski, zrzeszającą blisko 100 sadowników.

- Zrzeszamy blisko 100 sadowników, gospodarujących na prawie 500 ha. Dokładamy wszelkich starań, aby jakość naszych produktów była zawsze wysoka, a etap produkcyjny oddawał to co najbardziej wartościowe w owocach. Za sprawią współpracy z siecią Lidl będziemy mogli zaproponować nasze soki jeszcze szerszej grupie konsumentów – zaznacza Wojciech Borzęcki, prezes zarządu spółki Sad Sandomierski.

Lidl nie jest jedyną siecią handlową mającą w swojej ofercie soki NFC. Na półkach w sklepach Biedronki można znaleźć soki NFC zarówno marki własnej, jak i innych producentów. Klienci Tesco mogą przebierać zarówno wśród soków marki własnej sieci, jak i różnych producentów. Bez problemu sok NFC kupią też klienci sieci Aldi. Rośnie również popularność małych opakowań wyciskanych soków – nie tylko w Lidlu, ale i w Biedronce czy nawet Rossmannie czy Żabce chcący zdrowo się odżywiać konsument kupi je bez problemu.

Zaletą soków NFC jest fakt, że nie zawierają one żadnych dodatków. Zawarty w nich cukier jest naturalnie występującym cukrem z owoców, a nie syropem glukozowo-fruktozowym, często dodawanym do tańszych napojów i nektarów produkowanych z koncentratów. Co nie oznacza, że przestaje być cukrem, o czym powinien pamiętać każdy kto, liczy kalorie.

Wartość rynku soków w Polsce wyniosła w 2015 roku (według danych KPMG) około 6 mld złotych. Jakkolwiek więc nie patrzeć, rynek soków NFC, choć szybko rośnie, nadal będzie lukratywną niszą.

Moda na zdrowe odżywianie ma coraz szerszy zasięg. Jeszcze parę lat temu soki NFC (not from concentrate, nie z koncentratu) były traktowane jako nowinka i nie cieszyły się specjalnym wzięciem u polskiego konsumenta kierującego się przede wszystkim ceną. Obecnie, rynek soków NFC rośnie bardzo szybko – analitycy KPMG szacują, że wartość sprzedaży tego rodzaju napojów wzrośnie z 26,5 mln euro w 2015 do 39,7 mln w roku 2020. Z kolei wolumen sprzedaży może w tym samym okresie wzrosnąć o ponad połowę. Nic więc dziwnego, że rosnącym popytem na soki NFC interesują się też sieci handlowe.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku