Odnowione Orliki dla pilotów

PZL Warszawa-Okęcie, dziś w składzie militarnego giganta Airbus Defence & Space, gruntownie unowocześni 12 szkoleniowych samolotów Orlik MPT.

Aktualizacja: 20.12.2017 06:08 Publikacja: 19.12.2017 20:59

Orlik TC II to podstawowy sprzęt do treningu pilota.

Orlik TC II to podstawowy sprzęt do treningu pilota.

Foto: Rzeczpospolita, Michał Walczak

Drugie życie turbośmigłowych samolotów potrzebnych do szkolenia podstawowego pilotów wojskowych ma kosztować nieco ponad 186 mln zł. - Targowaliśmy się wytrwale, udało się uzyskać dobrą cenę – mówił we wtorek w stołecznych zakładach Batosz Kownacki, wiceminister obrony ds. modernizacji Sił Zbrojnych. Podkreślał, że MON traktuje PZL jak polską firmę i wojsku tym bardziej zależy na jej sukcesie.

Armia już eksploatuje 16 orlików w 42. Bazie Szkolenia Lotniczego w Radomiu, 12 kolejnych, kompletnie przebudowanych maszyn zacznie trafiać do Sił Powietrznych począwszy od 2019 r. Magazynowane obecnie i nieużywane samoloty dostaną nowe skrzydła, struktury ogona, mocniejsze silniki i śmigła. Do tego technicy z Okęcia wymienią na nowocześniejsze oprzyrządowanie kabinowe wraz z awioniką. - Oddamy armii technologicznie zaawansowany samolot z możliwością eksploatacji przez kolejnych 30 lat – zapewnia Władysław Skorski, wiceprezes PZL Warszawa-Okęcie.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów