Podpisana umowa wchodzi w życie z dniem 1 grudnia.

Zgodnie z zapisami nowego porozumienia, pierwszy etap współpracy będzie realizowany przez dwa lata i następuje po poprzednio podpisanych kontraktach, które wspomagały Francję i Wielką Brytanię w początkowych latach eksploatacji A400M. Określa też zasady wsparcia dla Hiszpanii, która odebrała swój pierwszy samolot 1 grudnia.

Pierwsza faza umowy otwiera drogę przed innymi krajami OCCAR, które chciałyby skorzystać z oferowanego pakietu oraz dodatkowych usług, które są obecnie rozwijane. W ramach nowej umowy trzy kraje zyskają dostęp do puli części zamiennych, pomocy technicznej i inżynieryjnej, konserwacji oraz obsługi lotów.

Kontrakt został przyznany przez brytyjską agencję Defence Equipment & Support Agency (DE&S), francuską Direction générale de l'armement (DGA) oraz hiszpańską Direccion General de Armamento y Material (DGAM) za pośrednictwem międzynarodowej organizacji zarządzania programami OCCAR.