Polska zbrojeniówka spada w rankingu

Po raz pierwszy od 2010 r. na świecie wzrosła sprzedaż broni. Na rynku dominują producenci z USA. Polska Grupa Zbrojeniowa straciła 13 pozycji i jest na 75 miejscu wśród stu największych producentów uzbrojenia.

Aktualizacja: 11.12.2017 12:54 Publikacja: 11.12.2017 12:41

Polska zbrojeniówka spada w rankingu

Foto: materiały prasowe

Według najnowszego raportu Sztokholmskiego Międzynarodowego Instytutu Badań Problemów Świata (SIPRI) świat znów kupuje więcej broni. W minionym roku po raz pierwszy od 2010 r wzrosła sprzedaż broni na świecie. Było to o 1,8 proc. r/r, a o 28 proc. w porównaniu. z 2002. W sumie świat kupił urządzeń do zabijania za 375 mld dol.

Wzrost sprzedaży broni firm z rankingu Top-100, to przede wszystkim zasługa amerykańskiej zbrojeniówki. Tamtejsze firmy zwiększyły sprzedaże uzbrojenia o 4 proc. do 217,2 mld dol.. To efekt amerykańskich operacji wojennych za granicą oraz rosnącego zagranicznego popytu na amerykańska broń. USA mają blisko 58 proc. udziału w globalnym rynku broni.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem