Przydatne okazują się także wirtualne misje organizowane np. przez banki: pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas i pieniądze, zarazem stają się okazją do zapoznania się z potencjalnymi kierunkami zbytu i regulacjami, jakie na nich obowiązują.
Misje wyjazdowe dla przedsiębiorców mogą być organizowane przez organizacje branżowe i samorządy gospodarcze. Grupy przedsiębiorców często uczestniczą także w zagranicznych wizytach członków rządu lub prezydenta. Taka forma wyjazdów sprawdza się szczególnie na dalekich rynkach, słabo rozpoznanych przez polski biznes, a także w tych krajach, gdzie do przecierania szlaków handlowych niezbędna okazuje się dyplomacja ekonomiczna. W nowej strategii wspierania eksportu Ministerstwa Rozwoju założono, że organizatorem misji wyjazdowych będzie nowo powołana Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ma ona zadbać, by wyjazdy stały się bardziej efektywne, a nawiązane kontakty z zagranicznymi przedsiębiorcami rozwijały się, przynosząc umowy handlowe.
Nie wszyscy chętni mają jednak szanse, by wyjechać na misję gospodarczą do interesującego ich kraju. Mogą jednak wziąć udział w misji wirtualnej. W tym tygodniu taki wirtualny wyjazd do Ameryki Łacińskiej organizował Bank Zachodni WBK. W czasie misji „Strategie wejścia i możliwości biznesowe na rynkach Ameryki Łacińskiej, w szczególności w Meksyku, Brazylii i Chile" eksperci przedstawili m.in. perspektywy ekonomiczne dla prowadzenia biznesu w tym rejonie świata, a także prezentowali możliwe strategie wejścia na tamtejsze rynki oraz przydatne narzędzia mogące wspierać międzynarodową ekspansję.
Wcześniej BZ WBK we współpracy z Santander Mexico zorganizował wirtualną misję dla polskich producentów części samochodowych zainteresowanych sprzedażą swoich produktów na rynku meksykańskim. Uczestnicy otrzymali pakiet najważniejszych informacji na temat prowadzenia działalności w meksykańskiej branży motoryzacyjnej.
W podobny sposób można organizować wirtualne spotkania z potencjalnymi kontrahentami. Taka formę kontaktu BZ WBK oferuje klientom poprzez platformę wsparcia Firmowe Ewolucje. - W ten sposób obniżamy firmom z sektora MŚP bariery kosztowe wejścia w obszar działalności zagranicznej - mówi Adrian Kaczmarek, makroregionalny menedżer ds. wsparcia sprzedaży MŚP, odpowiadający za rozwój Firmowych Ewolucji.