Rządowe billboardy zawisną w całej Polsce

aktualizacja: 07.09.2017, 06:22
Foto: Fotorzepa

„Rzeczpospolita" dotarła do założeń kampanii informacyjnej o reformie sądownictwa, którą przygotowuje Polska Fundacja Narodowa.

W najbliższy piątek Polacy dowiedzą się, dlaczego zdaniem partii rządzącej zmiany w sądownictwie są tak konieczne. Kampania informacyjna to pierwszy taki projekt od czasu lipcowej dyskusji politycznej i kryzysu wywołanego projektami ustaw zmieniających sądownictwo. Ma ona w kompleksowy sposób docierać z przesłaniem pokazującym, dlaczego te zmiany są przez nich tak forsowane. – Tego zabrakło w lipcu. Nie wytłumaczyliśmy we właściwy sposób, dlaczego są one potrzebne i na czym konkretnie polegają – przyznaje nam rozmówca ze sfer rządowych. Teraz ma to się zmienić. Kampania to projekt Polskiej Fundacji Narodowej, która planuje dotrzeć z informacjami do opinii publicznej, także poza Polską. Na zapleczu rządowym można usłyszeć, że brak przekazu zagranicznego spowodował, że reforma jest jednowymiarowo przedstawiana w mediach poza krajem. Dlatego kampania będzie miała też materiały przeznaczone dla odbiorców za granicą. Nieprzypadkowo, jak się okazuje, została poprzedzona wizytą wicepremiera Mateusza Morawieckiego w Stanach Zjednoczonych.

Pierwszy etap już się rozpoczął – to billboardy w całej Polsce z hasłem „Niech zostanie tak, jak było", które pojawiły się w poniedziałek. To nawiązanie do słów prof. Rzeplińskiego z jednego z ostatnich lipcowych protestów. – Trzeba zmienić wszystko, żeby wszystko pozostało po staremu – powiedział przed Sądem Najwyższym Andrzej Rzepliński. Zastosowano tzw. teaser, czyli narzędzie wprost z marketingu konsumenckiego. W piątek w całym kraju pojawią się utrzymane w czarno-białej, kontrastowej stylistyce billboardy z hasłami całego przedsięwzięcia. Materiały mają przyciągać uwagę i stać się przedmiotem dyskusji. – Cel jest ściśle informacyjny – podkreśla nam jeden z naszych rozmówców. Przesłanie całego projektu nie jest wymierzone w konkretne osoby, ale pojawiają się nawiązania do prawdziwych sytuacji. Na billboardach pokazano hasła dotyczące m.in. przewlekłości postępowań, przykłady niesprawiedliwych wyroków, informacje o sędziach, którzy oceniają dyscyplinarnie swoich kolegów i koleżanki. Jedno z haseł to „Sędziowie jak wszyscy obywatele". Celem jest przedstawienie tego, co teraz dzieje się w wymiarze sprawiedliwości, oraz zrelacjonowanie ogólnych kierunków reformy. Internetowa warstwa całego projektu jest zaprojektowana tak, by mogła być wykorzystana w politycznych dyskusjach przez zwolenników zmian. – Wszystko jest ze sobą spójne i dobrze przemyślane. Chcemy, by nasi zwolennicy w sieci i nie tylko zyskali konkretne argumenty, które mogą wykorzystać w przekonywaniu innych – mówi nam jedna z osób znających szczegóły. Planowane są też spoty telewizyjne utrzymane w kampanijnym stylu.

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów "Rzeczpospolitej"

Zamów subskrypcję
i czytaj bez ograniczeń!

Kup teraz
Żródło: Rzeczpospolita

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE