Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.11.2017 11:27 Publikacja: 16.11.2017 11:27
Foto: Fotorzepa, Beata Kitowska
Z początkiem listopada Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa zapowiedział w mediach, że nadzór nad systemem elektronicznego systemu poboru opłat viaTOLL ma przejąć Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD). Pomysł ten już jest krytykowany, gdyż GITD może nie podołać zadaniu. Ponadto takie przejęcie to nie tylko kwestio organizacyjne, technologiczne – potrzebna jest tez zmiana prawa.
Obecnie cały system parobku opłat za przejazd po drogach pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 ton jest w rękach Skarbu Państwa. Jednak system jest obsługiwany przez prywatna firmę. I obecnie trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie firmy, która od listopada 2018 roku będzie obsługiwała ten system. Dlatego przejęcie kontroli nad tym systemem przez GITD musiałyby skutkować unieważnieniem przetargu i przekazaniem systemu instytucji niedoświadczonej w skomplikowanej, technicznej działalności – uważają eksperci z Instytutu Staszica. Ich zdaniem w dalszym ciągu operatorem powinna być prywatna firma.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Krajowa Administracja Skarbowa wykryła nowy, nielegalny proceder, w którym wykorzystywane są osoby do 26 roku ży...
Duże emocje towarzyszyły środowemu posiedzeniu Trybunału Stanu w sprawie zgody na uchylenie immunitetu Pierwszej...
Chłopcy, którzy biorą udział w samozwańczych "Szon patrolach", publikując w sieci zdjęcia i komentarze na temat...
Wydziedziczenie dziecka może być nieskuteczne, gdy winę za zerwanie kontaktów i ustanie więzi uczuciowej ponoszą...
Bez obowiązkowego doszkalania ani niższych limitów prędkości dla młodych kierowców, ale za to z surowszymi reguł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas