Na ten problem w interpelacji zwrócił uwagę poseł Kukiz'15, Paweł Grabowski.
Wskazuje on, iż zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, tablice rejestracyjne, przeznaczone dla samochodów, w Polsce mogą mieć następujące wymiary: 520 mm x 114 mm (tablica jednorzędowa) lub 305mm x 214 mm (tablica dwurzędowa). Tymczasem w przypadku samochodów przeznaczonych na rynek amerykański i japoński, fabrycznie przystosowane miejsca umożliwiają poprawny montaż tablic rejestracyjnych o wymiarach 305 x 155 mm.
- Z uwagi na fakt, iż Polacy coraz częściej sprowadzają samochody, w tym samochody przeznaczone na rynek kolekcjonerski, z Japonii i Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej problem niemożności dostosowania legalnych tablic rejestracyjnych dotyka coraz więcej osób – pisze poseł.
Jak radzą sobie właściciele takich aut? Najczęściej po prostu zginają taką tablicę. Drugim często spotykanym sposobem jest wyrobienie tablic odpowiadających wymiarom tablic amerykańskich w prywatnych przedsiębiorstwach i użytkowanie pojazdu na takich ,,tablicach rejestracyjnych", co jest niezgodne z powszechnie obowiązującym prawem.
Zdaniem posła Grabowskiego jedynym racjonalnym rozwiązaniem dla osób importujących samochody z Japonii i USA jest wprowadzenie legalnych tablic rejestracyjnych o wymiarach 305 mm x 155 mm. Parlamentarzysta zwraca przy tym uwagę, iż w wielu krajach Unii Europejskiej jednym z urzędowych wymiarów tablic rejestracyjnych jest właśnie ,,wymiar amerykański" 305 mm x 155 mm.