Do Rządowego Centrum Legislacji trafił projekt zmian w prawie o ruchu drogowym. Pozwoli on przyspieszyć uruchomienie bazy CEPiK 2.0 (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców). Nowy CEPiK 2.0 ma być uruchamiany etapami. W pełni rozbudowana ewidencja stanie się dostępna 4 czerwca 2018 r. Z tym że poszczególne funkcjonalności i e-usługi będą dodawane etapami. Aby uzyskać do nich dostęp, wystarczy posiadać profil zaufany e-PUAP.
Za sprawą nowelizacji w bazie pojawią się dane o badaniach technicznych pojazdów (m.in. negatywnych wynikach badań, usterkach pojazdów) oraz danych technicznych wynikających z homologacji i związanych z emisją CO2. Na tym nie koniec. Do danych zbieranych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny o szkach powodowanych przez konkretnych kierowców dodane zostaną informacje o szkodach zlikwidowanych z tytułu ubezpieczeń dobrowolnych AC. W noweli zapisano, że dane do UFG przekazywane są bez wiedzy i zgody osoby, której dotyczą.
Informacje o rejestrowanych pojazdach będą weryfikowane w oparciu o słowniki homologacyjne Instytutu Transportu Samochodowego. Zawierają one prawidłowo zapisane marki pojazdów, ale też dane techniczne, np. dopuszczalną ładowność danego modelu auta. Użycie słowników homologacyjnych ITS w praktyce oznacza poprawę jakości danych wprowadzanych do bazy CEPiK. Ułatwi to migrację danych do docelowej bazy, zmniejszy też jej koszty.
Do ewidencji stopniowo trafiać też będą informacje przekazywane przez starostów dotyczące np. szkół, które prowadziły naukę kandydatów. Dzięki temu będzie wiadomo, z których szkół kursanci zdają egzamin na prawo jazy, a z których nie.
CEPIK 2.0 ma też umożliwić pozyskanie informacji o swoich danych w jednym miejscu, m.in. o uprawnieniach, otrzymanych punktach, dokumentach, danych osobowych itp.