Auta na prąd: Minister infrastruktury chce zmienić rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów

Pojazdy wyposażone w alternatywne mechanizmy napędowe przyczynią się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, a takie są coraz ostrzejsze wymagania środowiskowe i klimatyczne.

Publikacja: 24.03.2017 07:04

Auta na prąd: Minister infrastruktury chce zmienić rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów

Foto: 123RF

Minister infrastruktury chce zmienić rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Powodów jest kilka. Minister wylicza: ograniczenia emisji gazów cieplarnianych (głównie dwutlenku węgla); poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz dostosowanie przepisów do postępu technologicznego i potrzeb rynkowych. Co proponuje minister?

Wprowadzenie definicji paliw alternatywnych i pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym. Zgodnie z definicją są to paliwa lub źródła energii, które służą, przynajmniej częściowo, jako substytut pochodzących z ropy naftowej źródeł energii w transporcie. Chodzi o: energię elektryczną, wodór, gaz CNG, LNG i LPG oraz energię mechaniczną z przechowywania paliwa na pokładzie albo ze źródeł pokładowych, w tym ciepło odpadowe.

Definicja jest wynikiem zmian technologicznych, a także potrzeb rynkowych, głównie rozwoju elektromobilności. Rozwój magazynowania energii poprzez akumulatory samochodowe umożliwi w przyszłości traktowanie pojazdów elektrycznych jak zasobników energii, które oddają energię w momencie największego zapotrzebowania.

Można oczekiwać, że pojazdy elektryczne będą realną alternatywą dla pojazdów spalinowych. Pojazdy wyposażone w alternatywne mechanizmy napędowe przyczynią się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla (CO2).

W noweli pojawia się możliwość zwiększenia dopuszczalnej masy niektórych rodzajów pojazdów zasilanych paliwem alternatywnym. Zmienione rozporządzenie wejdzie w życie 7 maja 2017 r.

Etap legislacyjny: uzgodnienia międzyresortowe

Minister infrastruktury chce zmienić rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Powodów jest kilka. Minister wylicza: ograniczenia emisji gazów cieplarnianych (głównie dwutlenku węgla); poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz dostosowanie przepisów do postępu technologicznego i potrzeb rynkowych. Co proponuje minister?

Wprowadzenie definicji paliw alternatywnych i pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym. Zgodnie z definicją są to paliwa lub źródła energii, które służą, przynajmniej częściowo, jako substytut pochodzących z ropy naftowej źródeł energii w transporcie. Chodzi o: energię elektryczną, wodór, gaz CNG, LNG i LPG oraz energię mechaniczną z przechowywania paliwa na pokładzie albo ze źródeł pokładowych, w tym ciepło odpadowe.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP