Minister infrastruktury poprawia przepisy dotyczące rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych. Projekt noweli rozporządzenia właśnie trafił do Rządowego Centrum Legislacji. Minister zmienia w nim m.in zasady rejestracji pojazdów zabytkowych.

Pojazd można zarejestrować jako zabytkowy, jeśli został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Dodatkowo poruszanie się na charakterystycznych żółtych tablicach możliwe jest, jeśli samochód na podstawie odrębnych przepisów jest wpisany do inwentarza muzealiów. Minister chce dołożyć jeszcze jeden warunek. Chodzi o obowiązkową opinię rzeczoznawcy samochodowego, która potwierdzi spełnienie wymagań stawianych przez kodeks drogowy.

Kolejna zmiana dotyczy zgłoszenia do rejestracji pojazdu, który nie posiada nadanych i umieszczonych fabrycznie przez producenta cech identyfikacyjnych pojazdu. W takim przypadku właściciel auta do wniosku o rejestrację będzie musiał dołączyć decyzję dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Numer nadwozia, podwozia i nadany przez dyrektora muszą spełniać konkretne wymagania, czyli: składać się z 14 znaków – człon pierwszy z czterech znaków literowych (tzw. kod dyrektora), człon drugi z sześciu znaków (to kolejny numer porządkowy) i człon trzeci – cztery znaki (rok nadania numeru).

Ostatnia zmiana: gdy diagnosta wypełni w dowodzie rejestracyjnym wszystkie rubryki określające termin badania technicznego, organ rejestrujący wymieni dotychczasowy dowód rejestracyjny na nowy (w przypadku auta zarejestrowanego w Polsce), tylko gdy zwróci się o to właściciel, czyli gdy to on złoży wniosek.

etap legislacyjny: do uzgodnienia