Szefowa klubu parlamentarnego Alternatywy dla Niemiec (AfD) Alice Weidel uważa, że niemieckie media za mało informują o partii i wręcz cenzurują pewne przekazy. Partia jest – w jej opinii – ignorowana i dyskredytowana fejkami. Dlatego w przyszłości AfD zamierza nadzorować informacje na swój temat, tworząc własny serwis informacyjny.
Ma to ułatwić pracę nad tworzeniem własnego przekazu i poprawi też zasięg informacji – jak powiedział Daniel Tapp, rzecznik Alice Weidel w rozmowie z Deutsche Welle. AfD podkreśla, że chce bardziej sprofesjonalizować swoją działalność informacyjną na platformach społecznościowych.
Tapp poinformował też, że planowany serwis będzie głównie koncentrował się na przekazywaniu informacji o inicjatywach i pracy klubów poselskich w Bundestagu. - Inicjatywy poszczególnych deputowanych AfD nie mają wielkiego przebicia w mediach. Teraz będzie to lepiej koordynowane – tłumaczył Tapp.
Politycy AfD popularni na YouTube
Podczas gdy AfD planuje ofensywę ze swoim przekazem na platformach społecznościowych i chce zajmować się kwestiami, które – w opinii Weidel – „są zamiatane pod dywan", AfD na YouTubie bije na głowę wszystkie inne ugrupowania polityczne. Nagrania wystąpień i reakcji posłów AfD w czasie debat w Bundestagu osiągają rekordy oglądalności. Mają one po setki tysięcy wyświetleń, wrzucane są na Twittera i Facebooka. - AfD udaje się przekształcić Bundestag w scenę – pisała niedawno ekspertka ugrupowania Maria Fiedler w berlińskim „Tagesspiegel".