Niemcy: AfD skarży się na pomijanie przez media. Założy własne

Antycudzoziemska AfD czuje się niesprawiedliwie traktowana przez media. Dlatego chce stworzyć swój własny serwis informacyjny.

Aktualizacja: 11.02.2018 14:33 Publikacja: 11.02.2018 14:18

Niemcy: AfD skarży się na pomijanie przez media. Założy własne

Foto: Markus Spiske [CC BY 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Flickr

Szefowa klubu parlamentarnego Alternatywy dla Niemiec (AfD) Alice Weidel uważa, że niemieckie media za mało informują o partii i wręcz cenzurują pewne przekazy. Partia jest – w jej opinii – ignorowana i dyskredytowana fejkami. Dlatego w przyszłości AfD zamierza nadzorować informacje na swój temat, tworząc własny serwis informacyjny.

Ma to ułatwić pracę nad tworzeniem własnego przekazu i poprawi też zasięg informacji – jak powiedział Daniel Tapp, rzecznik Alice Weidel w rozmowie z Deutsche Welle. AfD podkreśla, że chce bardziej sprofesjonalizować swoją działalność informacyjną na platformach społecznościowych.

Tapp poinformował też, że planowany serwis będzie głównie koncentrował się na przekazywaniu informacji o inicjatywach i pracy klubów poselskich w Bundestagu. - Inicjatywy poszczególnych deputowanych AfD nie mają wielkiego przebicia w mediach. Teraz będzie to lepiej koordynowane – tłumaczył Tapp.

Politycy AfD popularni na YouTube

Podczas gdy AfD planuje ofensywę ze swoim przekazem na platformach społecznościowych i chce zajmować się kwestiami, które – w opinii Weidel – „są zamiatane pod dywan", AfD na YouTubie bije na głowę wszystkie inne ugrupowania polityczne. Nagrania wystąpień i reakcji posłów AfD w czasie debat w Bundestagu osiągają rekordy oglądalności. Mają one po setki tysięcy wyświetleń, wrzucane są na Twittera i Facebooka. - AfD udaje się przekształcić Bundestag w scenę – pisała niedawno ekspertka ugrupowania Maria Fiedler w berlińskim „Tagesspiegel".

Taki sukces skłania oczywiście deputowanych innych partii do zastanowienia się nad potrzebą zwiększenia swej obecności w mediach społecznościowych.

Szczegóły dotyczące realizacji inicjatywy medialnej szefowej klubu parlamentarnego Alternatywy dla Niemiec nie są jeszcze bliżej określone i nikt nie chce ich wyjawiać. Wiadomo tylko, że AfD ma wspierać konsultant ds. komunikacji i dziennikarz telewizyjny Jürgen Braun.

Jestem w mediach, więc jestem

- Kto nie pojawia się w mediach, ten jest nieobecny – twierdził były kanclerz Gerhard Schröder (stał na czele rządu RFN w latach 1998-2005). Na początku swoich rządów powiedział krótko: „Do rządzenia potrzebny jest mi „Bild", „BamS" (niedzielne wydanie „Bild-Zeitung") i telewizja".

Jörg Meuthen, przewodniczący ogólnokrajowych struktur AfD groził przed rokiem, że częstszą obecność w telewizyjnych talk show wywalczy sobie na drodze sądowej.

Szefowa klubu parlamentarnego Alternatywy dla Niemiec (AfD) Alice Weidel uważa, że niemieckie media za mało informują o partii i wręcz cenzurują pewne przekazy. Partia jest – w jej opinii – ignorowana i dyskredytowana fejkami. Dlatego w przyszłości AfD zamierza nadzorować informacje na swój temat, tworząc własny serwis informacyjny.

Ma to ułatwić pracę nad tworzeniem własnego przekazu i poprawi też zasięg informacji – jak powiedział Daniel Tapp, rzecznik Alice Weidel w rozmowie z Deutsche Welle. AfD podkreśla, że chce bardziej sprofesjonalizować swoją działalność informacyjną na platformach społecznościowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polityka
Kto przewodniczącym Komisji Europejskiej: Ursula von der Leyen, a może Mario Draghi?
Polityka
Władze w Nigrze wypowiedziały umowę z USA. To cios również w Unię Europejską
Polityka
Chiny mówią Ameryce, że mają normalne stosunki z Rosją
Polityka
Nowe stanowisko Aleksandra Łukaszenki. Dyktator zakładnikiem własnego reżimu
Polityka
Parlament Europejski nie uznaje wyboru Putina. Wzywa do uznania wyborów za nielegalne