Jak ustaliła „Rzeczpospolita", w piątek ma wystartować rządowa kampania informacyjna na temat reformy sądów i zmian, które ma przynieść. Za projekt odpowiada dysponująca budżetem w wysokości 100 mln zł Polska Fundacja Narodowa – organizacja powołana do życia przez 17 państwowych spółek, która miała promować Polskę na arenie międzynarodowej.
Przeczytaj » Rządowe billboardy zawisną w całej Polsce
W oświadczeniu przesłanym PAP Polska Fundacja Narodowa poinformowała, że przedstawi w piątek szczegóły kampanii informacyjnej dotyczącej reform wymiaru sprawiedliwości w Polsce. Na konferencji ma się pojawić także premier Beata Szydło.
PFN podkreśla, że podjęte przez nią działania włączają się w nurt ogólnopolskiego i światowego zainteresowania przeprowadzanymi w Polsce reformami, a kampania "ma na celu ochronę wizerunku Polski".
"Działania nasze mają na celu wyjaśnienie polskiej i światowej opinii publicznej znaczenia tych reform oraz pokazania, że znajdują się one w nurcie europejskiego i światowego dziedzictwa demokratycznego. Kampania informacyjna, o której mowa, ma na celu ochronę wizerunku Polski przez pryzmat udanych reform dokonywanych po 2015 roku" - poinformowała fundacja w informacji prasowej.