Spółka wyjaśniła, że zamierza wynająć od austriackiej firmy konstrukcje dostarczone do Polski, na których będzie prowadzić prace budowlano-montażowe. Konstrukcje będą miały postać przestrzeni zamkniętej przegrodami (ściankami) po bokach, dachem i podłogą. Nie będą trwale związane z gruntem, a ich powierzchnia użytkowa ma służyć pracownikom spółki do składowania narzędzi i rzeczy osobistych. Będzie tam urządzona też część socjalna i biurowa.
Czytaj także: CIT: środek transportu a urządzenie przemysłowe
Podatniczka podkreśliła, że istotą świadczenia austriackiego kontrahenta będzie odpłatne udostępnienie powierzchni biurowej i socjalnej. Dodatkowo wskazała, że będzie posiadać certyfikat rezydencji kontrahenta austriackiego. Uważała, że w takiej sytuacji nie ma obowiązku potrącania podatku. Świadczenie spółki w postaci opłat za korzystanie z udostępnionej powierzchni biurowej i socjalnej nie będzie bowiem podlegać w Polsce zryczałtowanemu podatkowi u źródła. Spółka podkreśliła, że to, co płaci do Austrii, nie mieści się w pojęciu opłat za udostępnienie urządzenia przemysłowego.
Inaczej uważał fiskus. Stwierdził, że pojęcie „urządzenie przemysłowe" należy rozumieć maksymalnie szeroko. A to prowadzi do wniosku, że w zakresie tego pojęcia mieszczą się wszelkie wytwory przemysłowe, m.in. konstrukcje zawierające powierzchnię biurową i socjalną. Fiskus uznał więc, że wynagrodzenie zapłacone na rzecz kontrahenta austriackiego z tytułu świadczenia na rzecz spółki usług najmu konstrukcji biurowych i sanitarnych stanowi należność licencyjną w rozumieniu art. 12 ust. 3 polsko-austriackiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Spółka jako płatnik będzie więc zobowiązana do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła.
Tego stanowiska nie zaakceptował Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach, a ostatecznie też Naczelny Sąd Administracyjny. Zauważył, że do ustaw o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz od osób prawnych nie wprowadzono definicji legalnej pojęcia „urządzenie przemysłowe". Oficjalnej definicji nie zawiera też żadna umowa międzynarodowa. Modelowa Konwencja OECD sięga natomiast do definicji pojęcia „urządzenia" zawartej w Oxford Dictionaries. Pojęcie to rozumiane jest jako „przedmioty niezbędne do osiągnięcia konkretnego celu".