Należyta staranność w VAT – zasady potrzebne biznesowi

Nigdy nie poprę tezy, że w celu likwidacji oszustów można karać uczciwych podatników. Celem nadrzędnym jest ochrona uczciwych podatników, nawet jeśli czasami przyjdzie nam zaakceptować oszusta lub oszustwo.

Publikacja: 28.11.2017 21:10

Należyta staranność w VAT – zasady potrzebne biznesowi

Foto: 123RF

Jeśli ktoś za często powtarza argument o „niezrozumieniu problemu" przez innych, to najprawdopodobniej sam błądzi i zagadnienia nie rozumie. Ta myśl towarzyszy mi od czasu lektury wywiadu z prof. Witoldem Modzelewskim, opublikowanego w serwisie PAP 21 listopada br.

Pan Witold Modzelewski wypowiadał się na temat kodeksu dobrych praktyk dotyczącego „zachowania należytej staranności" przez podatników VAT. A to wszystko w kontekście prac zespołu roboczego składającego się z przedstawicieli przedsiębiorców i resortu finansów. Przedstawiciele przedsiębiorców i strona rządowa od kilku miesięcy pracują nad dokumentem zawierającym zasady postępowania charakteryzującego właśnie należytą staranność w VAT.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem