Należyta staranność w VAT – zasady potrzebne biznesowi

Nigdy nie poprę tezy, że w celu likwidacji oszustów można karać uczciwych podatników. Celem nadrzędnym jest ochrona uczciwych podatników, nawet jeśli czasami przyjdzie nam zaakceptować oszusta lub oszustwo.

Publikacja: 28.11.2017 21:10

Należyta staranność w VAT – zasady potrzebne biznesowi

Foto: 123RF

Jeśli ktoś za często powtarza argument o „niezrozumieniu problemu" przez innych, to najprawdopodobniej sam błądzi i zagadnienia nie rozumie. Ta myśl towarzyszy mi od czasu lektury wywiadu z prof. Witoldem Modzelewskim, opublikowanego w serwisie PAP 21 listopada br.

Pan Witold Modzelewski wypowiadał się na temat kodeksu dobrych praktyk dotyczącego „zachowania należytej staranności" przez podatników VAT. A to wszystko w kontekście prac zespołu roboczego składającego się z przedstawicieli przedsiębiorców i resortu finansów. Przedstawiciele przedsiębiorców i strona rządowa od kilku miesięcy pracują nad dokumentem zawierającym zasady postępowania charakteryzującego właśnie należytą staranność w VAT.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację