Reklama

Cyberbezpieczeństwo: rząd musi uwzględnić również głos firm

Nie można mówić o przygotowaniu strategii cyberbezpieczeństwa i przepisów, które by jej dotyczyły, bez współpracy administracji państwowej z przedsiębiorcami. I to z wszystkimi – zauważa Wojciech Dziomdziora.

Aktualizacja: 07.07.2016 09:56 Publikacja: 07.07.2016 09:45

Cyberbezpieczeństwo: rząd musi uwzględnić również głos firm

Foto: 123RF

O cyberbezpieczeństwie mówi się dużo i niemal przy każdej okazji. Jest to zrozumiałe, jeżeli się weźmie pod uwagę wszelkie badania czy raporty dotyczące bezpieczeństwa, przestępczości gospodarczej czy największych wyzwań stojących przed państwami i ich gospodarkami. Wszystkie one jednoznacznie wskazują, że cyberbezpieczeństwo jest jedną z kluczowych kwestii w dzisiejszym świecie.

Czym ono jednak jest w istocie? Upraszczając dalece sprawę, jest ono bezpieczeństwem sieci i systemów teleinformatycznych. W dzisiejszym świecie teleinformatyka odpowiada za sprawne funkcjonowanie niemal wszystkich aspektów naszego życia społecznego i gospodarczego. Poczynając od sfery „twardej", czyli obronności państw, funkcjonowanie infrastruktury krytycznej (w tym energetyki, wody, ochrony zdrowia, łączności i systemów finansowych) poprzez systemy administracji publicznej, na komercyjnych usługach internetowych kończąc. Tak więc cyberbezpieczeństwo to bezpieczeństwo nas wszystkich.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Grzegorz Rychwalski: Niebezpieczne majstrowanie przy kodeksie postępowania cywilnego
Opinie Prawne
Piotr Mgłosiek: Nielegalne prawybory do KRS to pułapka na sędziów
Opinie Prawne
Michał Romanowski, Julia Juźko: Państwo nie może zarabiać na własnym bezprawiu
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Naród nie ma żadnej władzy
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Problem neosędziów łatwiej rozwiązać „ustawką” niż ustawą
Reklama
Reklama