Rz: Administracja skarbowa przechodzi właśnie proces reformy. Jednym z jego głównych haseł jest wdrożenie bardziej proklienckiego podejścia do podatników. Na czym ono będzie polegało?
Mateusz Szczurek: We wrześniu planujemy uruchomienie pierwszych centrów obsługi w najdogodniejszych dla podatników lokalizacjach. Natomiast od stycznia przyszłego roku dla mikroprzedsiębiorców zakładających działalność gospodarczą dostępny będzie asystent podatnika. Nowe regulacje spowodują również skoncentrowanie wyspecjalizowanych urzędów skarbowych na obsłudze dużych, strategicznych podatników.
Dodatkowo, w wyniku konsolidacji procesów pomocniczych w administracji podatkowej, część pracowników urzędów zostanie przeniesiona do bezpośredniej obsługi klienta. Korzystnie wpłynie to na wydajność, szybkość działania oraz jakość usług administracji.
Już teraz w sytuacjach, gdy nie ma bezwzględnej konieczności wysłania pisemnego wezwania, preferujemy telefoniczny kontakt, co z całą pewnością jest ważnym proklienckim rozwiązaniem.
Wdrożona 1 kwietnia konsolidacja urzędów i izb skarbowych oraz projekt ustawy o administracji podatkowej pozwalają na modernizację, dzięki której urzędy skarbowe będą nowocześniejsze i podniosą jakość obsługi klienta. Sprawna organizacja i efektywny system wsparcia podatnika będą możliwe dzięki polepszonemu przepływowi informacji podatkowej między administracją podatkową i jej klientami, którymi jesteśmy w zasadzie wszyscy.