Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Opinie

Specjalne prefiksy ułatwiš życie w sieci - komentarz Jerzego Kowalskiego

123RF
Teoretycznie wszystko powinno grać. A jednak tak nie jest. Ludzie narzekajš. Na co? Ano na to, że otrzymujš zbyt wiele niezamówionych informacji handlowych drogš telefonicznš.

Marzš też o tym, żeby od razu mogli zidentyfikować połšczenie telefoniczne o charakterze marketingowym, które wkrótce będš musiały mieć specjalne prefiksy. Chcš też wiedzieć, czy warto wysłuchiwać propozycji, jakie majš dla nich banki, ubezpieczyciele, centra handlowe, czy nawet zwykłe tradycyjne sklepy i przychodnie medyczne. Tak, ale jak to zrobić? OdpowiedŸ znalazła Komisja Europejska. Oczywiœcie nie tylko na te pytania. Podeszła do sprawy całoœciowo i przygotowała projekt rozporzšdzenia o ochronie prywatnoœci i danych osobowych w obrocie elektronicznym. Z badań europejskich wynika, że 90 procent użytkowników sieci twierdzi, że istotna jest dla nich poufnoœć informacji zgromadzonych na ich urzšdzeniach. Dodajš też, że dostęp do nich powinien być możliwy tylko po wyrażeniu przez nich zgody. Nowe propozycje majš te oczekiwania umożliwić. Człowiek ma dostać dostęp do kryjówek i będzie trudniej go wyœledzić. Czy tak się stanie? Zobaczymy. Ważny jest cel projektu, czyli zabezpieczenie prywatnoœci, bezpieczeństwa i ochrony w cyberprzestrzeni. Prawo w tym zakresie na pewno może być pomocne. Gdy wejdzie w życie, pozostanie tylko realizacja odpowiednich przepisów. To też może być trudne, zwłaszcza w kontekœcie rosnšcego terroryzmu.

O szczegółach planowanych regulacji warto przeczytać w artykule Zuzanny Kopaczyńskiej-Grabiec i Adrianny Sokólskiej „Ile prywatnoœci w obrocie handlowym w sieci".

Zapraszam do lektury także innych tekstów w najnowszym numerze „Prawa w Biznesie".

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL