Reklama

Telewizja coraz bardziej internetowa

Kilka lat temu mówienie o korzystaniu z usług kojarzonych z telewizją naziemną, ale przez internet, wydawało się czystą fantastyką. Nadawcy wydawali się przekonani o swojej sile, bo ludzie telewizji nie przestaną nigdy oglądać.

Publikacja: 02.04.2018 21:00

Telewizja coraz bardziej internetowa

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Dzisiaj sytuacja wygląda inaczej. Tylko i aż 42 proc. abonentów nie rozważa rezygnacji z usług płatnej telewizji, ale wśród młodej generacji badanie wypadłoby zupełnie inaczej. Oni uważają naziemną telewizję za przeżytek, a seriale czy filmy, jeśli oglądają w domu, to online.

W Polsce nadawcy już dawno ten trend zauważyli, w zasadzie każdy uruchomił już platformę VOD. Czy to wystarczy? Aby zminimalizować tempo spadku liczby abonentów – pewnie tak, ale ich odpływu zatrzymać się nie da. Walka choćby z taką potęgą jak Netflix, Amazon czy Hulu jest niemożliwe z jednego prostego powodu. Od momentu, kiedy te platformy zarabiają potężne pieniądze, są w stanie zaproponować rozrywkę na najwyższym poziomie. To one tworzą mody, a nieograniczone ramówką i rytmem zimowych czy wiosennych premier nowości pokazują, że są w stanie zaoferować nowości wtedy, kiedy ich widzowie chcą.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Spieszmy się kochać wolny rynek, politycy coraz mocniej atakują
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: AI w e-handlu odbiera nam wolny wybór
Opinie Ekonomiczne
Joanna Burnos: Czy Europa jest na rozdrożu? Fakty zamiast uproszczeń
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Wzrost w cieniu strat startupów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Orłowski: Koniec drożyzny?
Reklama
Reklama