Reklama

Telewizja coraz bardziej internetowa

Kilka lat temu mówienie o korzystaniu z usług kojarzonych z telewizją naziemną, ale przez internet, wydawało się czystą fantastyką. Nadawcy wydawali się przekonani o swojej sile, bo ludzie telewizji nie przestaną nigdy oglądać.

Publikacja: 02.04.2018 21:00

Telewizja coraz bardziej internetowa

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Dzisiaj sytuacja wygląda inaczej. Tylko i aż 42 proc. abonentów nie rozważa rezygnacji z usług płatnej telewizji, ale wśród młodej generacji badanie wypadłoby zupełnie inaczej. Oni uważają naziemną telewizję za przeżytek, a seriale czy filmy, jeśli oglądają w domu, to online.

W Polsce nadawcy już dawno ten trend zauważyli, w zasadzie każdy uruchomił już platformę VOD. Czy to wystarczy? Aby zminimalizować tempo spadku liczby abonentów – pewnie tak, ale ich odpływu zatrzymać się nie da. Walka choćby z taką potęgą jak Netflix, Amazon czy Hulu jest niemożliwe z jednego prostego powodu. Od momentu, kiedy te platformy zarabiają potężne pieniądze, są w stanie zaproponować rozrywkę na najwyższym poziomie. To one tworzą mody, a nieograniczone ramówką i rytmem zimowych czy wiosennych premier nowości pokazują, że są w stanie zaoferować nowości wtedy, kiedy ich widzowie chcą.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marek Kowalski, FPP: Domański na czwórkę. Na zachętę. Na wyższe oceny na ministerialnym świadectwie trzeba jeszcze trochę popracować
Opinie Ekonomiczne
Jacek Bartkiewicz: Listy zastawne to potężny impuls dla całej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Optymalna wielkość rządu
Opinie Ekonomiczne
Dekada realizacji Agendy 2030 w UE. Analiza postępów i barier
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Prezydent Nawrocki wchodzi w buty premiera
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama