Eksperymentalny pojazd jest wspólnym dziełem inżynierów z zespołu prof. Duan Fenga oraz producenta aut Great Wall Motors. Nie jest przeznaczony do seryjnej produkcji – to raczej dowód na inwencję techników.

– Mieliśmy dwa cele. Pierwszy to zaoferowanie niepełnosprawnym ruchowo osobom sposobu poruszania się autem. Drugi to przedstawienie zwykłym kierowcom nowej metody sterowania mechanizmami samochodu – mówił Zhang Zhao, jeden z inżynierów, podczas prezentacji samochodu w mieście Tiencin.

Zakładany na głowę czepek kryje 16 elektrod analizujących pracę mózgu. Podłączony do czepka komputer zbiera dane i gdy wykryje wysoką koncentrację kierowcy wraz z „wyraźnie" pomyślanym poleceniem, przekazuje sygnał do systemów auta.

W tej chwili terenowy pojazd może odczytywać komendy: „do przodu", „do tyłu", „stop", oraz blokować i otwierać drzwi. Co istotne – nie może skręcać, dlatego przydatność projektu jest na razie ograniczona.