Niewielkie samoloty mające od 20 do 50 miejsc pasażerskich zostaną wprowadzone na amerykański rynek lotniczy w 2020 r. Ich zadaniem jest demokratyzacja dostępu do szybkich, niedrogich podróży na dystansie około tysiąca kilometrów w latach 20. XXI w. W kolejnej dekadzie te odległości mają zostać zwiększone do 1600 km. Regionalne samoloty hybrydowe powinny odciążyć najbardziej zajęte korytarze powietrzne w USA, zwiększyć liczbę przelotów między mniejszymi miastami i znacznie obniżyć koszty podróży pasażerskich.
Każdego dnia nad Stanami Zjednoczonymi przelatuje 50 tys. samolotów. Większość pasażerów podróżujących do mniejszych miejscowości jest zmuszona do korzystania z połączeń między dużymi portami lotniczymi, które traktują jako punkty przesiadkowe do dalszej podróży w swoim regionie.
Wprowadzenie na rynek transportowy niewielkich, ale tanich i komfortowych samolotów hybrydowych Zunum obsługujących połączenia między mniejszymi ośrodkami miejskimi znacznie zmniejszy narastające przeciążenie największych lotnisk w Stanach Zjednoczonych. Przeloty oferowane przez Zunum będą znacznie tańsze ze względu na unikanie wysokich opłat na największych lotniskach w kraju.
Produkcja nowych samolotów hybrydowych to także dobra wiadomość dla ludzi mieszkających w pobliżu portów lotniczych. Zastosowanie technologii hybrydowej zredukuje emisję spalin o 80 proc. i zmniejszy hałas o 75 proc.
Producenci samolotów Zunum są przekonani, że stworzenie gęstej sieci lotniczych połączeń regionalnych znacznie zmniejszy także międzymiastową komunikację samochodową. Zunum Aero od 2014 r. pracuje wraz z Federalną Administracją Lotnictwa USA nad regulacją i nadzorem ruchu samolotów o napędzie elektrycznym. Pierwsze certyfikaty zostaną wydane w 2020 r.