Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Nowe technologie

Błšd numer 53 uśmierca iPhone’y

Apple twierdzi, że blokada po naprawie to nie błšd, ale funkcja specjalna
materiały prasowe
Osoby, które naprawiały smartfony Apple’a poza autoryzowanymi serwisami sš narażone na zablokowanie urzšdzenia. Błšd numer 53 oznacza, że użytkownik nie będzie miał dostępu do swoich danych. Apple twierdzi, że to funkcja specjalna.

Według informacji "Guardiana" problem dotyczy smartfonów generacji iPhone 6, które były naprawiane. A konkretnie naprawiany był przycisk z przodu obudowy zawierajšcy skaner linii papilarnych. Podczas aktualizacji systemowej ta naprawa jest wykrywana, a telefon blokuje się. Smartfon informuje o błędzie 53 (Error 53) i nie startuje.

W tej chwili nie ma znanego sposobu na odzyskanie danych z telefonu. Problemem dotkniętych jest tysišce użytkowników smartfonów ze znakiem jabłuszka.

"Guardian" cytuje fotografa Antonio Olmosa, który zobaczył komunikat o błędzie podczas aktualizacji systemu iOS 9. Mimo zaniesienia wadliwego urzšdzenia do sklepu Apple'a w Londynie danych nie dało się uratować. "Powiedzieli mi, że absolutnie nic nie mogš zrobić, a mój telefon nadaje się do wyrzucenia" - cytuje gazeta rozczarowanego klienta.

Olmos upuœcił swojego iPhone'a podczas wyjazdu do Macedonii na zlecenie "Guardiana". Robił tam zdjęcia ilustrujšce materiały o kryzysie zwišzanym z uchodŸcami. Zepsuty telefon zaniósł do miejscowego serwisu - autoryzowanego przez Apple nie znalazł. Serwis naprawił telefon za ułamek ceny, którš Olmos zapłaciłby w Londynie w serwisie Apple'a (oficjalnie 235 funtów).

Co zaskakujšce, blokada pojawia się dopiero podczas aktualizacji systemu. I nie dotyczy wcale tylko telefonów, które były naprawiane, ale również tych, które zostały uszkodzone, ale nigdy żaden technik ich nie rozbierał. Przed aktualizacjš niektóre z tych urzšdzeń działały doskonale.

"Guardian" wskazuje, że praktyki zmuszajšce klientów do naprawiania urzšdzeń wyłšcznie w autoryzowanych serwisach powszechnie uznawane sš za niezgodne z prawem. Przerobili to wczeœniej producenci samochodów.

Apple podkreœla, że niedziałajšcy po naprawie smartfon to nie błšd, ale zaplanowana funkcja. "Kiedy iPhone jest naprawiany przez nieautoryzowany serwis i wymieniany jest ekran lub jakikolwiek inny układ zwišzany z czujnikiem linii papilarnych Touch ID, nie zgadza się informacja o sparowaniu komponentów. Testy bezpieczeństwa wykazujš awarię i wyœwietlany jest komunikat o błędzie" - informuje oficjalnie Apple. Firma tłumaczy, że to sposób na upewnienie się, że ze smartfona korzysta uprawniony i autoryzowany użytkownik. To sposób na zabezpieczenie informacji w smartfonie przed niepowołanym dostępem.

Prawdopodobnie niektórzy użytkownicy smartfonów Apple w to wierzš.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL