Celem projektu jest badanie Rowu Mariańskiego, najgłębszego, znanego rowu oceanicznego, położonego w zachodniej części Oceanu Spokojnego na południowy wschód od Marianów - 10 994 metrów pod poziomem morza.

Tevo Lokomo ma ponad 100-letnie doświadczenie w procesie odlewów ze stali. Do wykonania kabiny pojazdu wykorzysta specjalny rodzaj stali, która zachowa odpowiednie właściwości w ekstremalnych warunkach panujących na głębokości niemal 11 tys. metrów. Odlew zostanie wykonany w hucie stali w Tampere w Finlandii.

Projekt zakończy się w 2020 roku, gdy grupa naukowców zejdzie w głąb Rowu Mariańskiego i przeprowadzi prace badawcze w miejscach, w których człowiek nigdy nie był. Realizatorzy przedsięwzięcia mają zamiar pobić rekord głębokości zanurzenia ustanowiony przez kanadyjskiego reżysera i badacza Jamesa Camerona. W marcu 2012 roku zszedł on na głębokość 10 898 metrów w Rowie Mariańskim w jednoosobowym batyskafie Deepsea Challenger. Przez trzy godziny przebywał w stalowej kuli o  wadze 11 800 kilogramów. Podczas tej wyprawy batyskaf był wyposażony w specjalistyczny sprzęt do pobierania próbek oraz w kamery 3D o wysokiej rozdzielczości. Cała podwodna misja  trwała 6 godzin i 50 minut.