W dużych polskich miastach powstaje kilkanaście obiektów, które dostarczą ok. 2,5 tys. apartamentów typu condo – podaje Emmerson Evaluation w najnowszym raporcie. Ceny są zróżnicowane. Zależą m.in. od adresu nieruchomości i położenia lokalu w budynku. Przykładowo, za metr apartamentu w Świnoujściu trzeba zapłacić od 6,8 do 12 tys. zł, a za mkw. lokalu w budynku tuż przy plaży w Kołobrzegu – od 8,5 do 16 tys. zł.
– Rynek condohoteli otwiera się na coraz drobniejszych inwestorów. Powstają obiekty o tzw. niskiej cenie wejścia, poniżej 200 tys. zł – zwraca uwagę Dariusz Książak, prezes Emmerson Evaluation. – Formuła condohoteli polega na rozproszeniu własności apartamentów pomiędzy indywidualnych inwestorów, którzy dostają określony zwrot z wynajmu. Condohotele mogą działać także w oparciu o udział właściciela w przychodach lub zyskach z wynajmu. W tym modelu zwrot z inwestycji zależy od zmiennych czynników, takich jak obłożenie czy popyt – dodaje.