Jak galerie handlowe komunikują się z klientami

Klientami centrów handlowych są coraz częściej przedstawiciele pokolenia Y, którzy chcą być stale online.

Publikacja: 27.05.2016 12:22

Jak galerie handlowe komunikują się z klientami

Foto: Materiały Inwestora

Agata Szczęsna, dyrektor Atrium Promenada

W stołecznym Atrium Promenada jest to możliwe dzięki bezpłatnemu Wi-Fi. Rozbudowując obiekt, wprowadziliśmy strefy odpoczynku, w których można ładować urządzenia mobilne.

Uruchomiliśmy też multimedialny punkt informacyjny, w którym można nieodpłatnie skorzystać z internetu dostępnego w tabletach. Ważnym narzędziem komunikacji jest intuicyjna strona internetowa, dostępna w wersji mobilnej. Za jej pośrednictwem można zapisać się do newslettera, z którego klienci chętnie korzystają.

Dzięki temu dostają informacje o otwarciach sklepów, nowych usługach, akcjach promocyjnych. Nawigację w powiększającym się centrum ułatwi mobilna aplikacja, którą wkrótce wprowadzimy. W kolejnych etapach będzie możliwość zdobywania nagród czy zniżek na produkty przez aktywne uczestniczenie w życiu galerii. Doskonałym miejscem do prezentacji oferty jest dla nas także Facebook.

Anna Durzyńska, menedżer z Grupy Capital Park

Komunikacja w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna, a narzędzi jest na rynku mnóstwo. Nasza gdańska Galeria Zaspa to centrum mniejszego formatu. Klientami są głównie mieszkańcy okolicznych osiedli. Staramy się dobierać takie kanały, które trafią właśnie do nich. Mamy stronę internetową.

Są tam podstawowe informacje, jak plan sklepów czy godziny otwarcia galerii. Do codziennego komunikowania się z klientami używamy profilu na Facebooku. Klienci mogą tam szybko dostać odpowiedzi na pytania. Wychodzimy też poza kanały online. Ostatnio, aby przywitać się z sąsiadami, przeprowadziliśmy akcję opartą na tzw. czystym graffiti.

Technika polega na tworzeniu napisów oraz grafik w przestrzeni miejskiej za pomocą szablonu, wody oraz urządzenia wysokociśnieniowego. Jest całkowicie przyjazna dla środowiska i nie uszkadza powierzchni.  Celem akcji była nie tylko promocja centrum, ale też chęć niesztampowego kontaktu z klientami. Powstało ponad 30 komunikatów, które zachęcają m.in. do segregacji śmieci.

Magdalena Plichta, dyrektor Atrium Targówek

Kluczowe są dla nas aktualność i szybkość przekazu informacji. Prezentujemy je m.in. na dwujęzycznej stronie internetowej. Nawigacja po witrynie jest prosta i intuicyjna, pozwala m.in. na przeglądanie oferty centrum, uzyskanie informacji o aktualnościach czy karcie prezentowej, jak również zapisanie się do newslettera.

Korzystający z niego klienci pierwsi dowiadują się o promocjach czy wydarzeniach w galerii. Ściśle współpracujemy z najemcami centrum, wspólnie promując działalność w naszych przekazach reklamowych czy marketingowych. Wspólna polityka komunikacyjna umożliwia nam poszerzanie zasięgu i dotarcie do jeszcze większej liczby osób z ofertą handlową czy rozrywkową.

W Atrium Targówek dostępna jest usługa bezpłatnego Wi-Fi. Technologie mobilne wykorzystujemy także przy organizacji imprez. Pracujemy również nad aplikacją mobilną, która umożliwi uzyskiwanie informacji o ofercie i nawigacji po obiekcie. Jesteśmy też obecni w mediach społecznościowych – prowadzimy swój profil na Facebooku.

Agata Szczęsna, dyrektor Atrium Promenada

W stołecznym Atrium Promenada jest to możliwe dzięki bezpłatnemu Wi-Fi. Rozbudowując obiekt, wprowadziliśmy strefy odpoczynku, w których można ładować urządzenia mobilne.

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu