Potwierdziły się prognozy mówiące o tym, że najwięksi gracze z giełdy zakasują konkurencję. Rzeczywiście w pierwszej dziesiątce naszego rankingu królują spółki z GPW, ale innym firmom także szło świetnie. Jedna ze spółek chwali się 60-proc. wzrostem sprzedaży rok do roku. Natomiast 20-30-procentowa poprawa wyników jest bardzo częsta. Choć część spółek mówi o kilkuprocentowych rocznych wzrostach.

Sprawdzaliśmy także jakość obsługi w biurach deweloperskich. Dobre, przejrzyste strony internetowe, z których klient może dowiedzieć się więcej o ofercie - to już standard. Firmy prześcigają się w udostępnianiu coraz łatwiejszych wyszukiwarek mieszkań, z jasnymi opisami lokali.

Pierwszy, telefoniczny kontakt z handlowcem także jest łatwy. Potem jest jednak gorzej. Są na przykład biura handlowe otwarte do godz. 16 (!), konsultanci niepodający komórek do siebie, nieoddzwaniający, niezainteresowani podtrzymaniem kontaktu z klientem.

Do czasu.