Małgorzata Piotrowska-Skrzypek: Nauczyciele obawiają się reformy oświaty

Małgorzata Piotrowska-Skrzypek: Chaos, niepewność i pośpiech wprowadzanych zmian nie sprzyjają edukacji.

Aktualizacja: 24.09.2016 06:21 Publikacja: 23.09.2016 17:00

Małgorzata Piotrowska-Skrzypek

Małgorzata Piotrowska-Skrzypek

Foto: Informacja Prasowa

Zarysowuje się co najmniej pięć możliwych rodzajów konsekwencji zmian w oświacie, które dotkną nauczycieli, a tym samym uczniów i ich rodziców.

Pierwsze, to konsekwencje natury merytorycznej (przedmiotowo-metodycznej). Otóż niecały rok przed wejściem zmian w życie nauczyciele nie znają podstaw programowych, programów, siatki godzin i podręczników. Tym samym ani oni, ani uczniowie i ich rodzice nie wiedzą nawet jakich przedmiotów będą uczyć się dzieci w klasie siódmej oraz jak będzie wyglądała nauka w klasie I szkoły podstawowej. Jak i kiedy wobec tego zdołają przygotować się merytorycznie do zmian? Czeka ich również przygotowanie uczniów do „jakiś" egzaminów zewnętrznych z czterech, odgórnie wyznaczonych przedmiotów. O ile trzy z nich nie budzą wątpliwości w środowisku nauczycielskim – język polski, matematyka i język obcy, o tyle czwarty, zdaniem wielu ekspertów, powinien być zostawiony do wyboru przez uczniów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Zawody prawnicze
Stowarzyszenia prawnicze chcą odwołania Adama Bodnara. Wnioskują do prezydenta
Prawo dla Ciebie
Operowana robotem da Vinci zmarła. Prawnicy tłumaczą, czym jest eksperyment medyczny
Prawo karne
Wyłudził od Romario miliony. Oszust z Biłgoraja wrócił do Polski
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku