Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Muzyka

„Despacito", czyli nowy globalny przebój

Youtube
„Despacito" portorykańskiej gwiazdy Luisa Fonsiego z udziałem rapera Daddy'ego Yankee jest największym hitem obecnego lata.

Latynoskie rytmy, ale i melancholia, których nie powstydziłby się na swoich albumach Carlos Santana, południowoamerykański rap i Miss Œwiata z 2006 roku Zuleyka Rivera przycišgajš fanów do zabawy przy piosence „Despacito".

Mamy do czynienia z klasycznš globalnš karierš. Luis Fonsi przyszedł na œwiat w 1978 roku w San Juan, stolicy Porto Rico, od 1998 roku zdšżył nagrać aż 12 albumów, ale œwiat usłyszał o nim dopiero dzięki „Despacito".

Laureat Latin Grammy połšczył siły z portorykańskim raperem Daddym Yankee, który ma większe osišgnięcia na arenie międzynarodowej. Ten przedstawiciel reggaetonu, czyli wymyœlonej w Porto Rico fuzji reggae i hiszpańskojęzycznego hip-hopu, w 2010 roku wystšpił goœcinnie w serialu „Moda na sukces", współpracował też z Ricky Martinem i raperami P. Diddy, Snoop Doggiem. Jego potencjał zauważyła jedna z firm produkujšcych obuwie sportowe, a one w ocenie muzycznego potencjału nigdy się nie mylš.

Tytuł piosenki „Wolniej" nie odnosi się wyłšcznie do tańca, a w tekœcie znajduje się wiele deklaracji mężczyzny zafascynowanego nie tylko walorami duchowymi partnerki. Kompozycja była gotowa w grudniu 2016 roku, ale karierę zaczęła robić po nakręceniu singla miesišc póŸniej.

Dla zwolenników podróży w miejsca upamiętnione w filmowym kadrze powstał nowy cel wypraw – nadmorska miejscowoœć La Perla. Agencje turystyczne już donoszš, że zainteresowanie Porto Rico dzięki piosence wzrosło o 45 procent. La Perla stanowi idealny pejzaż dla reggaetonu, bo nie ma tu luksusowych willi jak w Baverly Hills, jedynie plażowe domki, których mury w całoœci pokrywajš graffiti. Plaża też jest umowna, bo to kamienie podmywane przez fale.

Mieszkańcy La Perli kochajš swojš małš ojczyznę i potrafiš się bawić mimo przeciwnoœci losu. Podziwiamy więc w teledysku uliczny karnawał, w którym biorš udział młodzi i starzy. Kiedy starsi panowie oddajš się grze w domino, do akcji wchodzi powabna Zuleyka Rivera i zabawa przenosi się do baru La Factoria.

Układy choreograficzne eksponowane w klipie podkręcš frywolnoœć zachowań na wakacyjnych parkietach całego œwiata. Już 24 godziny po premierze teledysk miał ponad 2 mln widzów, dziœ z wynikiem 2,4 mld wyœwietleń wskoczył na pište miejsce najpopularniejszych teledysków na YouTubie.

Dzięki chwytliwej, choć przecież niezbyt oryginalnej melodii, dało się to wszystko przewidzieć, dlatego już w kwietniu dokonano remiksu, do którego zaproszono Kanadyjczyka Justina Biebera. To nie ostatni remiks, ponieważ zanim skończš się wakacje, producenci wycisnš ze słuchaczy ostatni grosz, proponujšc kolejne dŸwiękowe mutacje „Despacito".

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL