Wyjątkowy jest album „1970 Devia/tion". Pierwszy raz na jednej płycie zebrane zostały bowiem wszystkie kompozycje Pink Floyd nagrane z myślą o filmie Michelangela Antonioniego „Zabriskie Point". Sesja skończyła się awanturą, ponieważ mistrz włoskiego kina wykorzystał w obrazie tylko trzy utwory.
Film obrósł legendą, stał się manifestem amerykańskiej kontrkultury i trudno było nie zapamiętać finałowej sceny wysadzenia willi, czemu towarzyszyła muzyka Pink Floyd. Jednak o tę scenę muzycy pokłócili się z Antonionim.
Pianista Rick Wright z myślą o finale napisał „The Violent Sequence". Reżyser oczekiwał czegoś bardziej ekspresyjnego i zdecydował się użyć „Careful With That Axe, Eugene". Napisany do filmu utwór został przearanżowany i świat poznał go na najsłynniejszej płycie Pink Floyd „The Dark Side of the Moon" – pod tytułem „Us and Them".
Antonioni przegapił muzyczną perłę, jaką jest soczysty blues z solo Davida Gilmoura. Wielkiemu reżyserowi zabrakło instynktu. Film zaś stał się katastrofą finansową, a wielu krytyków uznało go za jeden z najgorszych w historii.
Pink Floyd byli rozchwytywani przez reżyserów, bo ich instrumentalna i ekspresyjna muzyka dawała pole popisu dla wyobraźni odbiorców. Cieszyła się więc powodzeniem u najsłynniejszych choreografów. W „Zabriskie Point" kontrowersyjną miłosną scenę na pustyni zagrali tancerze The Open Theatre, który wyłonił się z The Living Theatre. A na płycie „1971 Reverbera/tion" można obejrzeć słynny występ grupy w Marsylii. Floydom towarzyszył balet Rolanda Petita.