FCA chce ugody z właścicielami diesli w USA

Prawnicy Fiata Chryslera i właścicieli diesli w USA rozmawiają o ugodzie ws. zarzutowi o nadmiernych emisjach spalin - podał doradca mianowany przez sąd.

Publikacja: 20.12.2017 16:41

FCA chce ugody z właścicielami diesli w USA

Foto: 123RF

W maju amerykański resort sprawiedliwości pozwał FCA do sądu zarzucając producentowi nielegalne stosowanie oprogramowania, ktore doprowadziło do przekraczania norm emisji spalin w 104 tys. samochodów sprzedanych w Stanach od 2014 r. Wielu ich właścicieli złożyło odrębne pozwy sądowe.

Mianowany przez sąd rozjemca Ken Feinberg poinformował na sesji sądu w San Francisco, że prawnicy obu stron wymienili się proponowanymi dokumentami dotyczącymi ugody. Według Feinberga, omówiono je pokrótce na spotkaniu stron z udziałem przedstawicieli resortu sprawiedliwości, kalifornijskiego urzędu ochrony środowiska CARB i firmy Robert Bosch, która dostarcza podzespołów do diesli, również pozwanej przez posiadaczy pojazdów.

- Była to bardzo zdrowa dyskusja o tym jak możemy dojść do powiedzenia: tak - stwierdził i dodał, że w styczniu przeprowadzi jednego dnia w  Waszyngtonie rozmowy urzędników resortu sprawiedliwości z przedstawicielami FCA, a  innego dnia z producentem, Boschem i właścicielami aut. Równolegle są prowadzone rozmowy resortu z FCA i firmy z właścicielami diesli.

- Szukamy różnych istotnych sposobów zapewnienia wstępnego kompleksowego porozumienia - powiedział Feinberg, dodał, że może do niego dojść przez zakończeniem w marcu testów tych pojazdów. - Każdy kierujący się dobrą wolą stara się wyobrazić sobie, jak można osiągnąć to kompleksowe porozumienie.

W lipcu Fiat Chrysler otrzymał od federalnych i kalifornijskich urzędów nadzoru zgodę na sprzedawanie pojazdów roku modelowego 2017, gdy wyszły na jaw większe emisje  starszych diesli. Prawnik FCA, Robert Giuffra stwierdził w sądzie, że firma jest pewna, iż będzie mogła wykorzystać unowocześnione oprogramowanie kontroli emisji spalin w pojazdach z roku 2017 jako podstawę do rozproszenia obaw i niepokojów władz  odnośnie do pojazdów z lat 2014-16.

Prawniczka z resortu sprawiedliwości, Leigh Rende nie chciała wypowiadać się w sądzie na temat rozmów o ugodzie. Powiedziała, że sprawdzanie proponowanego przez FCA rozwiązania zaczęło się 17 grudnia i potrwa jakieś 3 miesiące. Następnie rząd będzie mieć 30 dni na ocenę wyników testów i zadecyduje do końca kwietnia.

W maju amerykański resort sprawiedliwości pozwał FCA do sądu zarzucając producentowi nielegalne stosowanie oprogramowania, ktore doprowadziło do przekraczania norm emisji spalin w 104 tys. samochodów sprzedanych w Stanach od 2014 r. Wielu ich właścicieli złożyło odrębne pozwy sądowe.

Mianowany przez sąd rozjemca Ken Feinberg poinformował na sesji sądu w San Francisco, że prawnicy obu stron wymienili się proponowanymi dokumentami dotyczącymi ugody. Według Feinberga, omówiono je pokrótce na spotkaniu stron z udziałem przedstawicieli resortu sprawiedliwości, kalifornijskiego urzędu ochrony środowiska CARB i firmy Robert Bosch, która dostarcza podzespołów do diesli, również pozwanej przez posiadaczy pojazdów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?