Od września, od kiedy samochód pojawił się na europejskim rynku, jest najlepiej sprzedającym się modelem koreańskiego producenta.

Wprowadzenie do sprzedaży Tucsona obliczone było na poprawę wizerunku marki, której sprzedaż po dynamicznych wzrostach zaczęła w ostatnim czasie słabnąć. Auto miało także poprawić wykorzystanie zdolności produkcyjnych zakładów w Nosovicach. Wszystko wskazuje, że nowy model spełnia te nadzieje. - Dzięki swojej spektakularnej premierze, nowy Tucson stał się niekwestionowanym ambasadorem Hyundaia w Europie – stwierdził Thomas Schmid, dyrektor zarządzający w Hyundai Motor Europe. Podkreślił, że 90 proc. samochodów marki sprzedawanych w Europie jest na jej terenie projektowanych i produkowanych. A fabryka w Nosovicach ma w tym spełniać kluczową rolę. - Umożliwia nam sprostanie tak wysokiemu popytowi dodał Schmid.

Tucson jest następcą bardzo popularnego modelu ix35, który wszedł do produkcji w czerwcu 2011 roku. Od tego czasu linie produkcyjne zakładów w Nosovicach opuściło przeszło 700 tysięcy kompaktowych SUV-ów. Zatrudniająca 3,4 tys. osób fabryka, o lokalizację której starała się także Polska, rozpoczęła produkcję samochodów w końcu 2008 roku. Od tego czasu wyprodukowano tam ponad 1,8 miliona samochodów. Całkowita zdolność produkcyjna to 300 tys. aut rocznie, a także 600 tys. skrzyń biegów. Na jednej linii produkcyjnej powstają trzy modele: Tuscon, kompaktowy i30 oraz mały crossover ix20. Hyundai ma w Europie jeszcze jedną fabrykę – w tureckim Izmit, ale mniejszą. Jej zdolności produkcyjne to 200 tys. samochodów rocznie.

Należy przypuszczać, że także w roku przyszłym Tucson będzie motorem sprzedaży Hyundai w Europie. Auto ma zresztą charakter globalny: nad wyglądem Tucsona pracowały trzy centra projektowe Hyundaia: w Korei, USA i w Niemczech. Ta uniwersalność samochodu przeznaczonego na różne rynki była także uzasadnieniem dla powrotu do nazwy Tucson: – W tej chwili ten model nazywa się tak samo na wszystkich rynkach, na całym świecie. Dodatkowo, jest to konsekwencja Hyundaia w utrzymywaniu nazw własnych dla modeli w segmencie SUV: Tucson, Santa Fe i Grand Santa Fe – tłumaczy Katarzyna Kaszubkiewicz, rzecznik Hyundai w Polsce. O tym, że Tucson to wyjątkowo ważny model dla Hyundaia świadczy fakt, że sprzedaż w segmencie kompaktowych SUV stanowiła 22 proc. wartości sprzedaży firmy w 2014 roku.

Na polskim rynku Tucson sprzedawany jest w dziewięciu kombinacjach silników i skrzyń biegów. Z podstawową jednostką benzynową o pojemności 1,6 litra i mocy 132 KM kosztuje 84 tys. zł w bazowej wersji wyposażenia.