Szef niemieckiej grupy na Chiny, Hubertus Troska poinformował na marginesie salonu w Kantonie, że ta inwestycja jest częścią ogłoszonej wcześniej globalnej inicjatywy na rzecz ekologicznych samochodów, na którą grupa przeznaczy 10 mld euro. Daimler z markami Mercedes-Benz i Smart i jego partner BAIC Motor zamierzają uruchomić w Chinach produkcję baterii i zestawów z chińskich ogniw.

- Chiny to jedyny kraj na świecie, który może znacznie zwiększyć popyt na wszystko co elektryczne, bo w żadnym innym nie ma tylu miast — stwierdził. Wprawdzie oficjalne zachęty do kupowania elektrycznych samochodów zostaną zlikwidowane w najbliższych latach, ale wśród chińskich konsumentów istnieje duże zainteresowanie takimi pojazdami, bo rząd zobowiązał się stworzyć dostateczną infrastrukturę ładowania baterii — dodał Troska.

Daimler i BAIC zamierzają uruchomić w 2019 r. lokalną produkcję pojazdów na baterie pod marką EQ. Pierwszym będzie sportowo-użytkowy EQC.

Daimler planuje zainwestowanie na świecie 10 mld euro w rozwój w najbliższych latach swej floty aut elektrycznych. Do 2022 r. modele Mercedesa-Benza będą zelektryzowane — stwierdziła przedstawicielka firmy, co oznacza, że klientom będą oferowane elektryczne wersje każdego modelu.

Chiny wprowadzają od 2019 r. ostre normy produkcji i sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, aby do 2020 r. osiągnąć poziom sprzedaży 2 mln pojazdów na tzw. nową energię.