Koreańczycy chcą gwarancji produkcji po Oplu

Plan przeniesienia przez Opla produkcji z Korei do Europy wywołał zaniepokojenie, że bardzo zmaleje produkcja w koreańskiej filii GM, która już notuje spadek sprzedaży.

Publikacja: 13.11.2017 16:48

Koreańczycy chcą gwarancji produkcji po Oplu

Foto: Bloomberg

Koreańscy związkowcy starają się uzyskać gwarancje przyszłej wielkości produkcji po informacji prezesa Michaela Lohschellera na briefingu 9 listopada, że dawna filia GM zamierza przenieść produkcję z Korei do Europy. - Do 2020 r. będziemy importować z Korei o prawie 200 tys. pojazdów rocznie mniej - powiedział prezes.

GM Korea ma 4 zakłady, które w ubiegłym roku wysłały do Europy 134 137 pojazdów, ok.20 proc. ich łącznej produkcji.

- Nie pozostanie nam nic innego jak umierać - stwierdził jeden ze związkowców prosząc o nie podawanie jego nazwiska.

- Jeśli nie dojdzie do wyrównania wolumenu straconego przez Opla, to nie będziemy mieć innego wyboru, jak uważać, że GM chce świadomie doprowadzić do naszej śmierci - dodał.

Kilku innych związkowców wyrażało podobne zaniepokojenie, od rzecznika związku zawodowego nie można było uzyskać wypowiedzi.

Kierownictwo GM narzekało na dość wysokie zarobki w Korei i na częste akcje strajkowe związku zawodowego. Gdy Opel ogłosił swój plan, GM Korea i związek zawodowy prowadziły doroczne negocjacje płacowe. Prezes GM Korea, Kaher Kazem pytany, czy GM wycofa się z Korei po październikowej kontroli przez parlament, powtarzał, że filia stara się utrzymać nierentowną działalność.

Mary Barra z chwila objęcia sterów w GM w styczniu 2014 zaczęła zwracać większą uwagę na rentowność, wycofała się z Rosji i Indonezji, zrezygnowała z marki Chevroleta w Europie.

Koreańscy związkowcy starają się uzyskać gwarancje przyszłej wielkości produkcji po informacji prezesa Michaela Lohschellera na briefingu 9 listopada, że dawna filia GM zamierza przenieść produkcję z Korei do Europy. - Do 2020 r. będziemy importować z Korei o prawie 200 tys. pojazdów rocznie mniej - powiedział prezes.

GM Korea ma 4 zakłady, które w ubiegłym roku wysłały do Europy 134 137 pojazdów, ok.20 proc. ich łącznej produkcji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjadą na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie