Nowa witryna VW sprzedaży używanych samochodów

Dział finansowy Volkswagena uruchomił nową witrynę internetową handlu używanymi samochodami w Niemczech, by podwoić portfel swych umów kredytowych, leasingu i ubezpieczeń do 30 mln w 2025 r.

Aktualizacja: 26.10.2017 18:22 Publikacja: 26.10.2017 18:12

Nowa witryna VW sprzedaży używanych samochodów

Foto: Bloomberg

VW Financial Services utworzył witrynę HeyCar, która będzie oferować używane samochody o wyższej marży i będzie nakierowana na niemiecki wtórny rynek pojazdów, na którym 95 proc. transakcji online zawierano dotąd za pośrednictwem mobile.de i autoscout24.de.

Zdaniem niektórych analityków grupa wzmacnia strategię handlu używanymi samochodami z powodu malejącej wartości odsprzedanej diesli w Niemczech. Czerwcowy raport firmy Schwacke, niemieckiego działu firmy z informacjami o cenach Autovista Group wykazał rosnące zainteresowanie używanymi pojazdami benzynowymi, przy spadku w tym roku ogólnej wartości rezydualnej wartości diesli.

Szef działu sprzedany samochodów w VW Financial Services, Christian Dahlheim stwierdził jednak, że premiera HeyCar nie ma absolutni nic wspólnego ze spadkiem wartości odsprzedażnej diesli.

HeyCar uruchomiona na początku października ma już w swym zbiorze 50 tys. samochodów, do przyszłego roku chce go potroić. Docelowo chce dojść do 300 tys. pozycji - stwierdził Dahlheim i podał przykład 1,2 notowań w mobile.de. - Chcemy rosnąć i przejmować nowe segmenty rynku konsumenckiego - powiedział z kolei prezes VW Leasing, Anthony Bandmann

W odróżnieniu od konkurencyjnych witryn, HeyCar będzie prowadzona przez nowo utworzoną  spółkę Mobility Trader GmbH, nie będzie zamieszczać reklam, będzie też dostępna dla dealerów innych marek - podał Dahlheim.

Z pięcioma markami samochodów osobowych VW, Audi, Porsche, Skoda i Seat grupa VW kontroluje 40 proc. wtórnego rynku w   Niemczech.

VW Financial Services utworzył witrynę HeyCar, która będzie oferować używane samochody o wyższej marży i będzie nakierowana na niemiecki wtórny rynek pojazdów, na którym 95 proc. transakcji online zawierano dotąd za pośrednictwem mobile.de i autoscout24.de.

Zdaniem niektórych analityków grupa wzmacnia strategię handlu używanymi samochodami z powodu malejącej wartości odsprzedanej diesli w Niemczech. Czerwcowy raport firmy Schwacke, niemieckiego działu firmy z informacjami o cenach Autovista Group wykazał rosnące zainteresowanie używanymi pojazdami benzynowymi, przy spadku w tym roku ogólnej wartości rezydualnej wartości diesli.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Deloitte obserwuje dużą niepewność w branży chemicznej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Donald Tusk powoła rzecznika małych i średnich firm. Nieoficjalnie: Kandydatem Artur Dziambor
Biznes
Rekordowe straty Poczty Polskiej. Sytuacja jest coraz gorsza, prezes pisze list
Biznes
Nadchodzi koniec Ciechu. Grupa Sebastiana Kulczyka zmieni nazwę
Biznes
Czego boją się polscy przedsiębiorcy? Już nie niestabilności politycznej