Dieselgate: zgoda w USA na naprawy SUV Volkswagena

Organy nadzoru w USA i w Kalifornii zezwolimy na proponowane przez Volkswagena modyfikacje w ok.38 tys. SUV z silnikami Diesla 3,0, by dostosować je do obowiązujących norm.

Aktualizacja: 24.10.2017 17:44 Publikacja: 24.10.2017 17:27

Dieselgate: zgoda w USA na naprawy SUV Volkswagena

Foto: Bloomberg

Decyzja ta oznacza, że niemiecka grupa zaoszczędzi ponad miliard dolarów, bo nie będzie musiała odkupić Porsche Cayenne i VW Touareg z lat modelowych 2013-16 i Audi Q7 z lat 2013-15. Na podstawie  zawartej wczesnej ugody zatwierdzonej w maju przez sąd VW musiałby odkupić te pojazdy o napędzie 4x4, gdyby władze nie zgodziły sil na modyfikacje w silnikach.

W ramach ugody Volkswagen zobowiązał się przeznaczyć co najmniej 1,22 módl dolarów na naprawę albo odkupienie prawie 80 tys. pojazdów z 3-litrowymi dieslami, a ponadto zapłacić właścicielom naprawionych aut odszkodowania od 8500 do 17 tys. dolarów. Gdyby agencja EPA i kalifornijski urząd CARB nie dały swej zgody, koszty tej operacji wyniosłyby 4,04 mld dolarów

Obecnie zatwierdzone modyfikacje będą dotyczyć podzespołów i oprogramowania w niektórych modelach, bo zmiana samego oprogramowania nie wystarczy.

Niemcy nadał czekają na decyzję władz odnośnie do proponowanych modyfikacji w 3-litrowych silnikach limuzyn. Wcześniej zobowiązali się odkupić ok.20 tys. starszych modeli.

Volkswagen jest zadowolony z obecnego zezwolenia, pracuje  z oboma urzędami nad koncepcją zmian w innych pojazdach 3-litrowych możliwe jak najszybciej.

Firma zawarła odrębne porozumienie na sumę 14,7 mld dolarów dotyczące silników 2-litrowych i zobowiązała sil odkupić 475 tys. samochodów. Jej łączny rachunek za Dieselgate w Stanach doszedł do ok.30 mld dolarów.

Decyzja ta oznacza, że niemiecka grupa zaoszczędzi ponad miliard dolarów, bo nie będzie musiała odkupić Porsche Cayenne i VW Touareg z lat modelowych 2013-16 i Audi Q7 z lat 2013-15. Na podstawie  zawartej wczesnej ugody zatwierdzonej w maju przez sąd VW musiałby odkupić te pojazdy o napędzie 4x4, gdyby władze nie zgodziły sil na modyfikacje w silnikach.

W ramach ugody Volkswagen zobowiązał się przeznaczyć co najmniej 1,22 módl dolarów na naprawę albo odkupienie prawie 80 tys. pojazdów z 3-litrowymi dieslami, a ponadto zapłacić właścicielom naprawionych aut odszkodowania od 8500 do 17 tys. dolarów. Gdyby agencja EPA i kalifornijski urząd CARB nie dały swej zgody, koszty tej operacji wyniosłyby 4,04 mld dolarów

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców
Biznes
Rząd podjął decyzję w sprawie dyplomów MBA z Collegium Humanum