Poinformował, że zarząd postanowił zmienić charakter tych trzech marek na podstawie opinii 14 ugrupowań konsumenckich na rynku europejskim. — Zasadniczym wyzwaniem jest osiągnięcie doskonalej obecności na rynku z wyraźnym terytoriami dla marek — powiedział Müller na spotkaniu na temat strategii w Wolfsburgu z udziałem ok. 400 kierowników średniego szczebla. — Musimy teraz bardziej niż dotychczas wykorzystywać synergie, jakie oferuje nam ten wyjątkowy sojusz marek — dodał.

Takie posunięcie może poprawić stosunki między markami. A ostatnio iskrzyło między Volkswagenem i Skodą, nawet premier Czech Bohumil Sobotka zażądał rozmów z kierownictwem Skody.

Pozycje poszczególnych marek to poruszający temat, który ostatnio wywołał wstrząsy. — Czasem jest skrajnym wyzwaniem kierowanie tym kolosem i równoważenie rożnych interesów — stwierdził prezes grupy. W następnym etapie dojdzie do większego zróżnicowania marek segmentu premium i wprowadzanie tej strategii w innych regionach — dodał bez bliższych konkretów.

Mówią o czymś innym powiedział, że grupa spodziewa się dużych oszczędności kosztów prac projektowych marek Audi i Porsche dzięki nowej wspólnej płycie podłogowej PPE dla aut elektrycznych. — Spodziewamy się 30 proc. mniejszego obciążenia w porównaniu z obecnymi płytami MLB i MSB wykorzystywanymi oddzielnie przez Audi i Porsche — stwierdził