Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Motoryzacja

Mateusz Morawiecki: Polska stawia na elektromobilność

Wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki (P) oraz prezes LG Chem Wrocław Energy Sp. z o.o. Soon Cheol Choi (L) w trakcie konferencji prasowej "Strategia Odpowiedzialnego Rozwoju w praktyce: kolejna duża inwestycja LG Chem w Polsce"
PAP/Paweł Supernak
W budżecie na 2018 rok i w kolejnych latach "częœć płatnoœci na akcyzę" będzie alokowana w funduszu elektromobilnoœci - poinformował w czwartek wicepremier Mateusz Morawiecki. Dodał, że takie działanie ma wesprzeć krajowe inwestycje w ten rodzaj przemysłu.

Dodał, że takie działanie ma wesprzeć krajowe inwestycje w ten rodzaj przemysłu.

- W budżecie przyszłorocznym i kolejnych lat częœć płatnoœci na akcyzę będzie alokowana w funduszu elektromobilnoœci, właœnie po to, żeby wesprzeć krajowe inwestycje w zakresie elektromobilnoœci - powiedział Morawiecki podczas uroczystoœci wręczenia koreańskiej firmie LG Chem zezwolenia na prowadzenie działalnoœci w Polsce.

Wicepremier dodał, że cieszy się, iż koreański inwestor nam zaufał.

- To jeden z dowodów, że nasz kraj jest bardzo otwarty (...). Chcemy przycišgać zaawansowanych technologicznych inwestorów - takim inwestorem jest LG Chem - zaznaczył Morawiecki.

Bateria co dziewištego auta na pršd może być z Polski (krótka)

Bateria co dziewištego samochodu elektrycznego jeżdżšcego po Europie będzie mogła pochodzić z Polski - powiedział wicepremier Morawiecki.

- Ta inwestycja wpisuje się bardzo mocno w naszš strategię elektromobilnoœci - mówił Morawiecki.

- Polska staje się jednym z kluczowych węzłów globalnego łańcucha wartoœci w tak zaawansowanych dziedzinach jak elektromobilnoœć - ocenił wicepremier.

Agencja Rozwoju Przemysłu w imieniu Ministra Rozwoju udzieliła spółce LG Chem Wrocław zezwolenia na prowadzenie działalnoœci gospodarczej na terenie specjalnej podstrefy ekonomicznej Wrocław-Kobierzyce. Koreański LG Chem - filia koncernu LG - zamierza tam wybudować fabrykę baterii do samochodów elektrycznych. Budowa ma zostać ukończona w 2018 r., fabryka ma być w stanie wyprodukować nawet 100 tys. baterii rocznie.

Ma to być największa tego typu fabryka w Europie; odbiorcami majš być czołowe koncerny motoryzacyjne. Bezpoœrednie zatrudnienie w fabryce ma znaleŸć 2,5 tys. ludzi. LG planuje też stworzenie oœrodka badawczo-rozwojowego.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL