Motoryzacja

Mateusz Morawiecki: Polska stawia na elektromobilność

Wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki (P) oraz prezes LG Chem Wrocław Energy Sp. z o.o. Soon Cheol Choi (L) w trakcie konferencji prasowej "Strategia Odpowiedzialnego Rozwoju w praktyce: kolejna duża inwestycja LG Chem w Polsce"
PAP/Paweł Supernak
W budżecie na 2018 rok i w kolejnych latach "część płatności na akcyzę" będzie alokowana w funduszu elektromobilności - poinformował w czwartek wicepremier Mateusz Morawiecki. Dodał, że takie działanie ma wesprzeć krajowe inwestycje w ten rodzaj przemysłu.

Dodał, że takie działanie ma wesprzeć krajowe inwestycje w ten rodzaj przemysłu.

- W budżecie przyszłorocznym i kolejnych lat część płatności na akcyzę będzie alokowana w funduszu elektromobilności, właśnie po to, żeby wesprzeć krajowe inwestycje w zakresie elektromobilności - powiedział Morawiecki podczas uroczystości wręczenia koreańskiej firmie LG Chem zezwolenia na prowadzenie działalności w Polsce.

Wicepremier dodał, że cieszy się, iż koreański inwestor nam zaufał.

- To jeden z dowodów, że nasz kraj jest bardzo otwarty (...). Chcemy przyciągać zaawansowanych technologicznych inwestorów - takim inwestorem jest LG Chem - zaznaczył Morawiecki.

Bateria co dziewiątego auta na prąd może być z Polski (krótka)

Bateria co dziewiątego samochodu elektrycznego jeżdżącego po Europie będzie mogła pochodzić z Polski - powiedział wicepremier Morawiecki.

- Ta inwestycja wpisuje się bardzo mocno w naszą strategię elektromobilności - mówił Morawiecki.

- Polska staje się jednym z kluczowych węzłów globalnego łańcucha wartości w tak zaawansowanych dziedzinach jak elektromobilność - ocenił wicepremier.

Agencja Rozwoju Przemysłu w imieniu Ministra Rozwoju udzieliła spółce LG Chem Wrocław zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej podstrefy ekonomicznej Wrocław-Kobierzyce. Koreański LG Chem - filia koncernu LG - zamierza tam wybudować fabrykę baterii do samochodów elektrycznych. Budowa ma zostać ukończona w 2018 r., fabryka ma być w stanie wyprodukować nawet 100 tys. baterii rocznie.

Ma to być największa tego typu fabryka w Europie; odbiorcami mają być czołowe koncerny motoryzacyjne. Bezpośrednie zatrudnienie w fabryce ma znaleźć 2,5 tys. ludzi. LG planuje też stworzenie ośrodka badawczo-rozwojowego.

Źródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL