Opel zwiększa stratę

Firma Adam Opel przejęta 1 sierpnia przez PSA od General Motors zwiększyła w II kwartale stratę do ok. 250 mln dolarów (210,8 mln euro) — podał tygodnik „Wirtschaftswoche”’

Publikacja: 03.09.2017 10:08

Opel zwiększa stratę

Foto: Bloomberg

Pismo powołując się na anonimowych informatorów związanych z Oplem i PSA dodało, że Opel traci ok. 4 mln euro każdego dnia roboczego. W I kwartale strata netto wynosiła 210 mln dolarów.

 

Prezes PSA Carlos Tavares powiedział w maju, że spodziewa się dalszych strat Opal w bieżącym roku. Filia GM traciła w ostatnich 16 latach częściowo dlatego, że musiała wydawać po miliardzie dolarów rocznie na prace badawczo-rozwojowe, aby jej pojazdy spełniały europejskie normy emisji spalin, zdecydowanie inne od norm w USA czy w Chinach.

 

Jeden z kierowników PSA cytowany przez tygodnik poinformował, że ekipy wysokich przedstawicieli PSA, Opla i GM ds. integracji spotkały się w minionym tygodniu w Paryżu dla omówienia przyszłej strategii. Według tygodnika, Francuzi zgodzili się, by Opel miał własną ekipę kierowniczą w wielu obszarach, jakkolwiek wiele silników Opla zostanie zastąpione silnikami Peugeota, a przedstawiciele załogi obawiają się, że w dziale R&D zostanie tylko 800 pracowników z obecnych 7700.

 

Tavares powiedział, że Peugeot przystąpi szybko do wprowadzania swych płyt podłogowych w Oplu, co zwiększy oszczędności i efektywność obu firm. PSA zamierza przedstawić wkrótce plan odrodzenia Opla, jaki zastosował u siebie. Chodzi o doprowadzenie najpóźniej do 2020 r. do trwałego zysku i do marży operacyjnej 2 proc., a następnie do 6 proc. koło 2026 r.

 

Pismo powołując się na anonimowych informatorów związanych z Oplem i PSA dodało, że Opel traci ok. 4 mln euro każdego dnia roboczego. W I kwartale strata netto wynosiła 210 mln dolarów.

Prezes PSA Carlos Tavares powiedział w maju, że spodziewa się dalszych strat Opal w bieżącym roku. Filia GM traciła w ostatnich 16 latach częściowo dlatego, że musiała wydawać po miliardzie dolarów rocznie na prace badawczo-rozwojowe, aby jej pojazdy spełniały europejskie normy emisji spalin, zdecydowanie inne od norm w USA czy w Chinach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów