Zgoda urzędu dotyczy krajów europejskich, gdzie skandal z emisjami dotyczy 8,5 mln pojazdów, a łącznie na świecie ok. 11 mln. Zwiększa do ponad 5 mln liczbę pojazdów zaakceptowanych do usunięcia oszustwa.

W Stanach niemiecki producent nie przedstawił dotąd technicznego rozwiązania problemu, prowadzi testowanie sprzętu i oprogramowania, co pozwoli mu uniknąć konieczności odkupienia ok. 460 tys. samochodów.

Volkswagen poinformował teraz, że KBA podpisał zgodę na naprawę modeli z mniejszymi silnikami EA189 TDI o pojemności 1,2 l w modelach VW Polo i Seat Ibiza. Samochody z silnikami 1,2 i 2,0 wymagają jedynie unowocześnienia oprogramowania w systemie kontroli emisji spalin, natomiast ok. 3 mln silników 1,6-litrowych dodatkowego zainstalowania siatki koiło filtru powietrza.

Właściciele „maluchów"otrzymają zawiadomienia o zgłoszeniu się w autoryzowanych stacjach dla dokonania tych napraw. VW ocenia, że większość z 8,5 mln samochodów może zostać naprawiona w tym roku, pewna liczba na razie nieznana będzie musiała poczekać do 2017 r.